کدام نوع کابینت بهتر است؟

کسانی که قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارند یا به دنبال نصب کابینت جدید هستند، به دنبال بهترین متریال کابینت آشپزخانه یا بهترین نوع کابینت آشپزخانه هستند. در زمان تهیه و انتخاب کابینت برای آشپزخانه خود شما با انواع کابینت های مختلف مواجه می شوید. در واقع بهتر است متریال کابینت آشپزخانه را متناسب با بودجه، قیمت کابینت، فضای آشپزخانه و سلیقه، عناصر تزئینی محیط مانند جزیره آشپزخانه و همچنین سقف کاذب آشپزخانه انتخاب نمایید. در این مورد میتوانید با متخصصان شرکت دکوراسیون داخلی سفید که از کابینت ساز های خوب و حرفه ای تهران هستند مشورت کنید.

بهترین نوع کابینت کدام است؟

برای پاسخ به این سوال باید به ابعاد آشپزخانه، نیازهای خود، فرمت دکوراسیون خانه و همچنین علایق خود فکر کنید. در نتیجه نمی توان از نظر انتخاب نوع و متریال کابینت، نسخه یکسانی را برای همه افراد در نظر گرفت. اگر در محیط عمومی و منزل خود به کابینت نیاز دارید، در بین تمامی کابینت ها، کابینت های ام دی اف، هایگلاس، ممبران یا روکش چوب برای شما مناسب است. اگر برای یک کار خاص در یک محیط خاص نیاز به کابینت دارید، باید بر اساس احتیاج خود کابینت را انتخاب کنید.

انواع متریال کابینت آشپزخانه کدام‌اند؟

وقتی به بازار کابینت فروشان می روید، نام انواع کابینت آشپزخانه را از زبان فروشندگان می شنوید. اگر از آنها اطلاعی ندارید، برخی از فروشندگان شیطنت می کنند و ممکن است نوعی کابینت را به شما بفروشند که کاملاً با کاربری شما ناسازگار است. از انواع متریال کابینت آشپزخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد، در ضمن لازم است بدانید که در سال های اخیر به جز نوع کابینت فلزی از همه نوع کابینت ها به وفور استفاده می شود.

1️⃣فلزی
2️⃣استیل
3️⃣چوبی
4️⃣ام‌دی‌اف MDF
5️⃣های‌گلاس High Glass
6️⃣لمی گلاس
7️⃣فرامید
8️⃣ممبران
9️⃣نئو کلاسیک

معرفی انواع کابینت و انتخاب بهترین جنس کابینت آشپزخانه

قبل از معرفی انواع کابینت و انتخاب بهترین نوع کابینت آشپزخانه برای منزل خود، این نکته را در نظر داشته باشید، هر جنسی که معرفی می شود می تواند در قسمت های مختلفی از کابینت مانند بدنه، اسکلت و … مورد استفاده قرار گیرد.

1.کابینت های تمام چوب

کابینت های چوبی از قدیم الایام زینت خانه ها و آشپزخانه ها بوده اند. چوب منحصر به فرد است و می تواند بوی طبیعت و زندگی کلاسیک را به شما بدهد. کابینت های چوبی همیشه مد هستند و یکی از گران ترین انواع کابینت به حساب می آیند. اگر سبک منزل شما کلاسیک است و می خواهید از مبلمان و ابزار طبیعی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، کابینت های چوبی ممکن است بهترین متریال کابینت آشپزخانه برای شما باشد. ویژگی های کابینت چوبی عبارتند از:

  • یکی از بهترین جنس ها برای دکوراسیون داخلی هستند.
  • کابینت های چوبی قابل بازیافت هستند.
  • کابینت های چوبی در برابر نفوذ آب آسیب پذیر هستند.
  • قیمت آنها بسیار بالاتر از کابینت های دیگر است.
  • کابینت های چوبی احتیاج به مراقبت ویژه دارند.
  • کابینت های چوبی را می توان رنگ کرد. رنگ های سفید و قهوه ای رنگ های رایج برای کابینت های چوبی هستند.
  • ساخت و تولید کابینت های چوبی زمان بر است و ساخت و نصب آنها نیاز به مهارت دارد.
  • هنگام تمیز کردن کابینت های چوبی باید قوانین خاصی رعایت شود تا چوب آسیب نبیند.
  • و…

2.کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف در حال حاضر پرکاربردترین کابینت می باشد. این کابینت برای کسانی که خواهان انتخابی ارزان و اقتصادی هستند بهترین انتخاب است. ورق ام دی اف خام خود ماده اصلی برای ساخت کابینت های دیگر است. کابینت ام دی اف امکان طراحی مدرن را دارد و می تواند با طراحی مناسب آشپزخانه ای زیبا و شگفت انگیز را برای شما ایجاد کند. همان طور که گفته شد مزیت اصلی کابینت ام دی اف قیمت مناسب و پایین آن نسبت به سایر کابینت ها می باشد.

3.کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت هایگلاس شکل دیگری از کابینت mdf است با این تفاوت که لایه بیرونی آن از پلکسی گلاس است. پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی بسیار براق است که از نظر شفافیت مانند شیشه می ماند. کابینت آشپزخانه هایگلاس بسیار روشن و براق است و ظاهری مدرن به آشپزخانه شما می دهد. کابینت هایگلاس بلند یکی از پرطرفدارترین متریال های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه هستند و قیمت آن ها کمی بیشتر از کابینت های ام دی اف است. کابینت هایگلاس با ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند مناسب ترین کابینت آشپزخانه برای آشپزخانه های کوچک و طبیعتا بزرگ باشد. کابینت های هایگلاس دارای چنین ویژگی هایی هستند:

  • تنوع رنگ کابینت های گلاس بلند بسیار زیاد است.
  • کابینت های هایگلاس بسیار صاف و صیقلی هستند و بازتاب نور بسیار بالایی دارند.
  • تمیز کردن کابینت های هایگلاس بسیار راحت تر از کابینت های دیگر است زیرا صاف و صیقلی هستند.
  • لبه ها و گوشه های کابینت  هایگلاس تیز و مستعد خراش است.
  • اثر انگشت روی کابینت های هایگلاس باقی می ماند.
  • استفاده از کابینت های گلاس امکان طراحی و ساخت کابینت های ترکیبی بسیار زیبا را فراهم می کند.
  • و…

4.کابینت ممبران

کابینت های ممبران یکی از بهترین متریال ها برای ساخت کابینت های کلاسیک هستند. کابینتی که ارزانتر از چوب است اما می تواند ظاهری کلاسیک شبیه کابینت چوبی به شما بدهد. کابینت های ممبران بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند به آشپزخانه خود ظاهری کلاسیک بدهند. کابینت ممبران اگرچه زیبا است، اما دارای معایبی است که باعث می شود برای برخی افراد بهترین کابینت نباشد. البته معایب کابینت ممبران مربوط به خود متریال نیست. این معایب عمدتاً مربوط به نصب و اجرای کابینت است.

اهمیت انتخاب بهترین نوع کابینت

کابینت ها به عنوان عناصر اصلی هر آشپزخانه ای نقش بااهمیتی در تعیین دکوراسیون آشپزخانه دارند. کابینت ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند تا بتوانیم با توجه به سلیقه و دکور خود مناسب ترین نوع را انتخاب کنیم. امروزه اکثر کابینت ها از ام دی اف ساخته می شوند زیرا ام دی اف به دلیل کیفیت خوبی که ارائه می دهد قیمت مناسبی دارد. در ضمن کابینت های ممبران نیز طرفداران خاص خود را دارند. همچنین ورق های ام دی اف در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند که نگران هماهنگی کابینت با دکوراسیون منزل خود نباشید.

✅کلام آخر

وقتی نوبت به خرید کابینت های جدید و تعویض آنها می رسد، در انتخاب نوع کابینت آشپزخانه گزینه های تقریبا بی پایانی دارید. پس ابتدا باید نیازها و شرایط محیطی خود را بررسی کنید. سپس می توانید با بررسی مزایا و معایب هر کدام، بهترین نوع کابینت را برای آشپزخانه خود بیابید. داشتن کابینت های زیبا که استفاده از آنها ساده و آسان باشد در آشپزخانه مهم است. بنابراین، در اینجا جنبه هایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید، از طراحی گرفته تا کیفیت و بسیاری موارد دیگر.

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس