طراحی دفتر کار خانگی

داشتن یک فضای مناسب و دلخواه، یکی از دغدغه های اساسی فریلنسرها است‌. در واقع فریلنسرها برای انجام کارهای خود نیازمند تمرکز و شرایط مکانی مناسب هستند. پس با طراحی یک دفتر کار خانگی با چیدمانی اصولی می توانیم بدون برهم زدن دکوراسیون خانه مکانی مناسب را به عنوان فضای کار در خانه ایجاد کنیم.

انواع چیدمان دفتر کار خانگی

برای داشتن دفتر کار خانگی، ابتدا باید به دکوراسیون و چیدمان خانه دقت ‌کنیم. به عنوان مثال بر اساس علاقه ی شخصی نسبت به هر بخش از خانه، دفتر کار خانگی را در آن بخش از خانه ایجاد کرد. و یا مثلا قسمتی از خانه که بدون استفاده اعضای خانه است و هیچ کاربرد خاصی ندارد را می توان به یک دفتر کار خانگی تبدیل کرد.

دفتر کار خانگی کنج خانه

گوشه ها و کنج های خانه که کاربرد کمتری نسبت به دیگر بخش های خانه دارند. پس گزینه ی مناسبی برای ایجاد یک دفتر کار خانگی هستند. به عنوان مثال با قرار دادن یک میز، یک منبع نوری مناسب و یا دیگر وسایل مورد نیاز یک فریلنسر در یکی از گوشه های بلا استفاده ی خانه میتوانیم یک دفتر کار خانگی مناسب را برای خود داشته باشیم.

دفتر کار خانگی در اتاق خواب خانه

گاهی اوقات به دلایلی همچون نبودن جای کافی یا مناسب برای ایجاد یک دفتر کار خانگی، مجبور می شویم که دفتر کار خود را در اتاق خواب خانه داشته باشیم. البته بهتر است که دفتر کار خانگی را با یک دیواره ی نازک مانند پارتیشن از اتاق خواب جدا کنیم.

داشتن یک دفتر کار خانگی مخفی

یکی از مشکلاتی که این روزها اغلب مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، نبودن فضای اضافی در خانه ها است. جای هیچ نگرانی ای نیست! زیرا با یک طراحی دکوراسیون خوب و چیدمان مناسب آن می توانیم یک دفتر کار خانگی مختص به خودمان را داشته باشیم. به عنوان مثال طراحی و اجرای یک دفتر کار خانگی مخفی در خانه می تواند مشکل کمبود فضا را به آسانی حل کند.

دفتر کار خانگی زیر پله

گاهی امکان دارد در خانه ی خود فضای کافی برای ایجاد یک دفتر کار خانگی نداشته باشید. اما در عین حال در قسمتی از خانه تان راه پله وجود داشته باشد، در واقع شما یکی از بهترین شرایط را دارید تا بتوانید یک دفتر کار خانگی برای خود ایجاد کنید. شما می توانید بدون اینکه چیدمان و دکوراسیون خانه را برهم بزنید و یا اینکه قسمتی از پذیرایی و یا اتاق خواب را اشغال کنید، برای خود یک دفتر کار خانگی در زیر راه پله داشته باشید.

داشتن یک دفتر کار خانگی زیر پنجره

یکی از ایده های جذاب برای داشتن دفتر کار خانگی، ایجاد آن زیر یک پنجره است. از مزیت های داشتن این نوع دفتر کار خانگی، داشتن نور طبیعی است. و در صورت وجود، داشتن منظره ای دلنشین در حین انجام کار در طول روز است.

 

دفتر کار خانگی در آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه گزینه ی مناسبی برای ایجاد یک دفتر کار خانگی نیست، اما گاهی اوقات به دلایلی اعم از کمبود فضای کافی، مجبور به داشتن دفتر کار خانگی در آشپزخانه می شویم. در این شرایط باید قسمتی از آشپزخانه را به این کار اختصاص دهیم که نور کافی داشته باشد، مانع رفت و آمد افراد دیگر نباشد و همچنین جای کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز را داشته باشد.

چیدمان دفتر کار خانگی

از آنجایی که فریلنسر ها مدت زمان زیادی را برای کار در دفتر کار خانگی خود می گذرانند، برای چیدمان یک دفتر کار خانگی باید به چند نکته ی مهم و اساسی توجه کنیم.

نور کافی و مناسب

برای ایجاد یک دفتر کار خانگی، انتخاب قسمتی از خانه که نزدیک پنجره است و یا نور طبیعی و کافی دریافت میکند در اولویت قرار دارد. اما اگر دفتر کار خانگی خود را در فضایی از خانه ایجاد کردیم که نور کافی نداشت می توانیم با انجام یکسری از کارها این مشکل را تا حد امکان حل کنیم. به عنوان مثال نصب چراغ های مناسب و قوی، در صورت امکان ایجاد یک پنجره در نزدیکی میز کار و یا برداشتن پرده ها می توان این مشکل را حل کرد.

 استفاده از میز و صندلی مناسب

از آنجایی که یک فریلنسر زمان زیادی را پشت میز و صندلی در دفتر کار خانگی خود می گذارند، برای بهبود عملکرد و انجام کار های خود به نحو احسنت باید مکانی که در آن کار می کند احساس خستگی را از او دور کند. استفاده از صندلی و میز مناسب در دور کردن این خستگی بی تاثیر نیست. پس با داشتن یک میز و صندلی مناسب و استاندارد می توانیم مانع ایجاد خستگی، کمر درد، گردن درد و از این قبیل مشکلات شویم.

استفاده از رنگ های آرامش بخش

یکی از لازمه ی انجام کار ها و در نهایت داشتن نتیجه ی کاری خوب، داشتن تمرکز در حین انجام کار است. یکی از پیش زمینه های داشتن تمرکز، داشتن آرامش روحی و روانی است. از آنجایی که بعضی رنگ ها کمک زیادی در ایجاد آرامش در ما می کنند می توانیم در طراحی دفتر کار خانگی خود از رنگ های گرم و آرام بخش استفاده کنیم.

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از  گل ها و گیاهان طبیعی در دفتر کار خانگی باعث شادابی و افزایش انرژی و دفع انرژی های منفی می شود که این کار سبب تقویت روحیه و در نتیجه باعث بهبود در انجام کار ها میشود. همچنین گل ها و گیاهان طبیعی با زیبایی طبیعی خودشان سبب زیبایی و جذابیت محیط هم می شوند.

استفاده از قفسه بندی

در صورت داشتن کتاب ها و مقالات زیاد می توانیم از قفسه بندی های متناسب با فضای دفتر کار خانگی خود استفاده کنیم که اینکار از شلوغی و بهم ریختگی دفتر کار جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از دست رفتن تمرکز می شود.

ویژگی های یک دفتر کار خانگی خوب

عدم وجود صدا و شلوغی

برای ایجاد یک دفتر کار خانگی، مکانی مناسب است که به دور از صدا و شلوغی باشد. که این مورد می تواند به افزایش تمرکز و انجام بهتر کار ها منجر شود. اما اگر به دلایلی دفتر کار خانگی مان در معرض صداها و شلوغی ها بود، میتوانیم با عایق کردن درها و پنجره ها این مشکل را تا حدودی حل کنیم.

شرایط هوایی مطلوب

گرما و سرمای موجود در فضای دفتر کار خانگی بر عملکرد فریلنسر تاثیر بسزایی دارد. پس با ایجاد هوای مناسب می توانیم در بهبود عملکرد کاری فریلنسر کمک کنیم. به عنوان مثال می توانیم با نصب سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی مناسب، هوای اتاق کار را به صورت مطلوب در بیاوریم.

ما تلاش کردیم که تمام نکات مهم و اساسی را برای داشتن یک دفتر کار خانگی مناسب بیان کنیم و امیدواریم که با توجه به این نکات، انتخابی مناسب و کارآمد را برای دفتر کار خانگی خود داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس