طراحی راهرو ورودی خانه و آپارتمان

طراحی راهرو ورودی خانه و آپارتمان3

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از قسمت های مهم خانه طراحی راهرو ورودی آپارتمان می باشد. معمولا به دلایلی مانند ورودی های کوچک و یا اتصال به مکان های دیگر، طرح های خاصی برای این مکان ارائه نمی شود. در واقع راهرو محل استقبال از مهمانان و افرادی است که شما به خانه خود دعوت می کنید و البته گاهی تنها جایی که افراد از خانه شما می بینند راهرو است. پس چرا ورودی خانه یا آپارتمان خود را به عنوان یک فضای کم ارزش طراحی کنید؟!! می توانید از عناصر طراحی هوشمندانه برای نظم بخشیدن به فضای مورد نظر، روشن کردن فضا و ایجاد حس خوب در راهرو استفاده کنید. راهرو هم مانند هر اتاق دیگر خانه سزاوار توجه است.

اهمیت طراحی دکوراسیون راهرو خانه و آپارتمان

طراحی راهرو یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون منزل است که اغلب نادیده گرفته می شود. طراحی شیک و مدرن راهرو نه تنها به شما این امکان را می دهد که از این قسمت های خانه به خوبی استفاده کنید، بلکه حس خوبی را برای مهمانان ایجاد می کند. طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی خانه و سایر قسمت ها با کمی خلاقیت و ایده می تواند هماهنگی بهتری در طراحی دکوراسیون منزل ایجاد کند. وقتی صحبت از طراحی راهرو در خانه می شود، در نگاه اول ممکن است فقط به جنبه زیبایی شناسی فکر کنید. واقعیت این است که راهروها و ورودی های خانه یکی از مهم ترین قسمت های ورود انرژی مثبت به زندگی است.

بر اساس علم فنگ شویی، در طراحی دکوراسیون منزل، ورودی ها و راهروها باید به گونه ای طراحی شوند که نظم و زیبایی به بهترین نحو با هم ترکیب شوند. همچنین اولین قسمتی از خانه که مهمانان وارد آن می شوند راهروها هستند که نشان دهنده سبک و شخصیت شماست. برخلاف تصور بعضی از افراد، طراحی یک راهرو مدرن و شیک کار سخت و پرهزینه ای نیست و تنها با کمی ایده پردازی می توانید بهترین خروجی را از طراحی بگیرید. در بیشتر موارد، نیازی به صرف هزینه و خرید تجهیزات جدید ندارید و می توانید تنها با تغییر و نحوه چیدمان راهرو منزل به نتیجه خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 

طراحی راهرو ورودی خانه و آپارتمان1
 

چطور طراحی راهرو آپارتمان و خانه را انجام دهیم؟

از آنجایی که شما در حال برنامه ریزی برای طراحی راهرو آپارتمان یا ورودی خانه هستید، باید اصول مهمی را در طراحی در نظر بگیرید که به شرح  موارد زیر است:

  • رنگ مناسب برای طراحی راهرو آپارتمان
  • تزئین دیوار راهرو خانه
  • نظم در طراحی دکوراسیون راهرو خانه و آپارتمان
  • کفپوش راهرو خانه را جدی بگیرید
  • نورپردازی راهرو خانه
  • و…

رنگ، نور و الگو در طراحی راهرو

در رابطه با رنگ و الگو، از آنجایی که راهرو یکی از شلوغ‌ترین مناطق خانه است، بنابراین رنگ سفید می تواند بهترین انتخاب در اینجا باشد. با این حال، اگر فضا کوچک است، ممکن است وسوسه شوید که فضا را با رنگ های روشن منور کنید. از آنجایی که این قسمت از خانه بیشتر در معرض استفاده است، از سایه گرمتر استفاده کنید. وسایلی مانند کفش، کت و کلید راهرو را کوچکتر می کنند. فسه های ذخیره سازی یکپارچه روی دیوارها بلافاصله این کمبود فضا را جبران می کند. جا کلیدی و  آویزکت نیز در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید در کنار استفاده از آینه تمامی وسایل مورد نیاز را داشته باشید. آخرین نکته که موضوع کم اهمیتی هم نیست، نورپردازی راهرو و کریدور است که می‌تواند بسیار سودمند باشد.

نکته با اهمیت در طراحی راهرو

طراحی راهرو کار ساده ای نیست و نیاز به تفکر بیشتری نسبت به طراحی اتاق های دیگر منزل دارد. یافتن تعادل بین زیبایی شناسی و عملکرد می تواند دشوار باشد. اگر فضای کافی برای تردد وجود نداشته باشد، ترافیک ایجاد می شود. راهرو یک منطقه شلوغ در خانه است که همه از آن عبور می کنند یا در مواقع لزوم از آن عبور می گذارند. بنابراین راهرو باید عاری از موانع باشد و فضای کافی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که راهروها معمولاً باریک هستند، پر کردن آنها با قفسه ها یا دکوراسیون زیاد باعث شلوغ و تنگ به نظر رسیدن این فضا می شود. نورپردازی منحصربه‌فرد راهرو نقطه پایانی است و نورپردازی شیک و فوق العاده به تزئین فضا کمک می‌کنند.

رازهایی در خصوص طراحی راهرو ورودی آپارتمان

اگر ورودی راهرو شما کوچک است و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، نگران نباشید! برای اینکه روی طراحی راهرو ورودی بسیار هوشمندانه کار کنید و منظره ای زیبا ایجاد کنید کافی است به موارد زیر توجه کنید:

  • داشتن نظم و ترتیب وسایل در ورودی خانه
  • استفاده از گل و گیاه
  • مکانی مشخص در راهرو ورودی برای گذاشتن وسایل مهمانان
  • اگر راهرو شما زاویه دارد، استفاده از قفسه بهترین گزینه است
  • اگر سبک خانه شما کلاسیک است، از وسایل گرد مانند آینه استفاده کنید
  • اگر سبک خانه شما مدرن است، به خطوط ایجاد شده توجه کنید
  • با قرار دادن آجر یا کاشی روی زمین به صورت مورب، راهرو را بزرگتر نشان دهید
  • برجسته کردن دیوار راهرو ورودی با استفاده از آجر دکوراتیو.

 

طراحی راهرو ورودی خانه و آپارتمان
 

راه پله ها را در دکوراسیون راهرو ورودی خانه فراموش نکنید!

درب های ورودی اکثر خانه ها رو به راه پله هاست، بنابراین نمی توان از تاثیر آن بر احساسات افراد چشم پوشی کرد. زمانی که سقف پله ها کوتاه و شیب پله زیاد باشد، انرژی مورد نیاز نمی تواند در فضا به گردش درآید. در این صورت بهترین گزینه برای دکوراسیون راهرو، استفاده از گیاهان و گلدان های آویزان از پله است. حتی می‌توانید از کتاب خانه های کوچک کتاب یا انواع مبلمان مانند آینه و کنسول، در راه پله‌ها استفاده کنید. استفاده از فرش ها و لوسترهای زیبا می تواند تاثیر بسزایی در راهروی ورودی داشته باشد و آن را به مکانی پر از انرژی مثبت تبدیل کند.

✅سخن پایانی

طراحی دکوراسیون راهرو مدرن و شیک در همه خانه ها مهم است، چه راهروی ورودی آپارتمان و چه راهروی اتاق خواب و سرویس بهداشتی. اگرچه دکوراسیون راهروی ورودی خانه همواره مورد توجه بوده و تزیینات و چیدمان های زیبایی برای آن در نظر گرفته می شود، اما شاید به دکوراسیون راهروهای داخلی خانه آنچنان که شایسته است توجه نشود. ورودی‌ها فضای مناسبی برای خوش آمدگویی گفتن در خانه هستند. چه فضای بزرگ و چه کوچک داشته باشید، ورودی اولین فضایی است که هنگام ورود به خانه خود می بینید. طراحی خوب ورودی راهرو به این معنا است که توانسته‌اید ذهن مهمانان را تحت تأثیر قرار دهید.

3.1/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس