فاز 2 معماری چیست؟

فاز 2 معماری چیست؟

معماری فاز 2 چیست؟

به طور کلی یک پروژه معماری دارای سه فاز به نام های فاز صفر، فاز یک و فاز دو می باشد. فازهای صفر و یک مربوط به ارائه کار مطالعاتی و طرح های اولیه است که کلیت پروژه را مشخص می کند.

در قسمت دوم سازه بر اساس نقشه های کلی ارائه شده در قسمت اول، نقشه های اصلی ساختمان با جزئیات و اطلاعات کامل نوشته شده است. در این مقاله قفاز 2 معماری چیست؟ و نقشه های ارائه شده در این مقاله را نشان می دهیم.

 

معماری فاز صفر و یک

 

فرآیند ساخت و ساز رایگان شامل مطالعه و تایید جنبه های مختلف پروژه است. در این زمان با توجه به قوانین و مقررات جاری در خصوص اقلیم، بودجه، قانون مدنی و … طرح اولیه تهیه و در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

سپس در فاز اول معماری نقشه های کلی ساختمان بر اساس کار انجام شده در فاز صفر ترسیم می شود. این نقشه ها معمولاً در مقیاس 1:50 یا 1:100 ترسیم می شوند و اطلاعاتی مانند نوع ساختمان، روابط فضایی، طراحی نمای ساختمان را ارائه می دهند. نقشه های تهیه شده در فاز اول صرفاً نقشه کلی ساختمان را تشکیل می دهد و به دلیل عدم وجود جزئیات مناسب برای استفاده در فاز ساخت نمی باشد.

 

طرح های فاز دوم ساخت

 

فاز دوم معماری فازی است که در آن نقشه های دقیق ساختمانی تهیه می شود و همه چیز برای شروع مرحله اجرا آماده است. این نقشه ها تمامی عناصر ساختمان را پوشش می دهد و پیمانکاران می توانند از آنها برای شروع یک پروژه ساختمانی استفاده کنند.

نقشه های فاز دوم معماری عبارتند از:

• نقشه تاسیسات برقی

• نقشه تاسیسات مکانیکی

• نقشه و پلان های سقف کاذب

• نمای از چهار طرف

• نقشه نال درگاه

• نقشه تیر ریزی

• نازک کاری

• پلان فونداسیون و قسمت کرسی چینی

• پلان طبقه و مبلمان

• انواع درب و پنجره

• اندازه حمام

• نقشه پله ها

• انواع درب و پنجره

تمامی این عناصر ذکر شده حاوی اطلاعات دقیق قسمت های مختلف ساختمان بوده و در مراحل اجرا و تکمیل پروژه ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، نقشه تاسیسات برقی شامل سیم کشی ساختمان، پریز و کلید، کنتور، جعبه توزیع و غیره است. موارد مرتبط ذکر شده و برقکار می تواند بر اساس این نقشه شروع به کار کند.

 

کاربرد صفحه تعامل مهندسی سبز در فاز دوم معماری چیست؟

 

برگ سبز تعهد مهندس یکی از مدارک مورد نیاز است که طی فاز دوم معماری چندین بار انجام خواهد شد. برگه تعهد که به برگ سبز نیز معروف است، تضمینی است که هنگام ارائه هر مرحله از دو نقشه معماری به دفتر خدمات شهری باید در نقشه درج شود.

فاز 2 معماری چیست؟

بر اساس این سند تعهد، مهندس مربوطه تضمین می کند که نقشه های تهیه شده کاملاً مطابق با قوانین و مقررات ساختمانی کشور بوده و بر اساس این قوانین تهیه شده است. در صورت مغایرت نقشه با مقررات ساختمانی کشور، مهندس مربوطه مسئول می باشد.

نقشه های مکانیکی و برقی، نقشه های معماری، نقشه محاسباتی (ساختمانی) و غیره بدون ارائه تعهد سبز مهندسان. در شهرداری تایید و قبول نمی شود و در نتیجه هیچ گزارشی از پروانه ها و پروانه های ساختمانی ارائه نخواهد شد.

علاوه بر طراحی، برای مرحله نظارت ساختمان، مهندس ناظر باید یک برگه تعهد سبز به ناظر ارائه کند تا تضمین کند که کار نظارت پروژه به طور کامل مطابق با قوانین و مقررات مربوط انجام شده است.

 

بهترین شرکت ها برای پیاده سازی معماری فاز دو

 

این مرحله مهمترین مرحله پروژه ساختمانی محسوب می شود، زیرا نقشه های اصلی ساختمان تهیه می شود و در مرحله دوم برنامه ریزی کار ساخت و ساز آغاز می شود. بنابراین همکاری با شرکت های معتبر و شناخته شده در اجرای فاز دوم معماری باعث می شود که ساختمان شما با هزینه و زمان مناسب ساخته شود.

شرکت دکوراسیون داخلی سفید یکی از موفق ترین شرکت های ایرانی در این صنعت با نزدیک به بیست سال سابقه در زمینه ساخت و ساز و مهندسی می باشد. شما می توانید با استفاده از خدمات شرکت دکوراسیون داخلی سفید پروژه ساختمانی خود را از صفر تا فاز دوم ساخت را در زمان سریع و البته با کیفیت بالا توسعه دهید.

دکوراسیون سفید در طراحی و اجرای ساختمان های سفارشی و پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی سابقه درخشانی دارد و در نتیجه می تواند یک شرکت مورد اعتماد برای مدیریت و اجرای پروژه های مختلف در مقیاس بزرگ و کوچک باشد.

مطالب مرتبط و مفید

شرکت تزئینات ساختمانی

معماری داخلی منزل

تفاوت خانه مدرن و کلاسیک

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس