منظور از سقف اپلای چیست؟

سقف اپلای نوعی سقف کشسان است که دارای طرح های سه بعدی زیبا و رنگارنگی است. این سقف ها از دو لایه پی وی سی ساخته شده اند و تنوع آن ها به قدری زیاد است که می توانید نمونه هایی از آن را متناسب با هر دکوراسیونی انتخاب کنید. بر روی لایه رویی این سقف، از طرح های مختلفی استفاده می شود، و با ایجاد برش و سوراخ بر روی آن، رنگ لایه زیرین دیده می‌شود. رایج ترین طرح این سقف ها طراحی اشکال هندسی منظم یا نامنظم است. این سقف در بازار ایران به سقف مشبک نیز معروف است. یکی از جدیدترین سقف های کاذب، سقف کشسان Apply است. سقف کشسان اپلای ظاهری زیبا و بسیار جذاب دارد که استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم. از طرفی سقف های اپلای دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه مقاله به آن ها پرداخته شده است.

سقف اپلای apply چیست؟

سقف کشسان اپلای که در ایران به مشبک معروف است، نوعی سقف کاذب دو لایه است. دو لایه این سقف از پی وی سی بوده و در رنگ ها و سبک های مختلف تولید می شود. روی لایه اول سقف اپلای طرح هایی انجام می شود که با دستگاه مخصوص برش داده می شود. با برش لایه اول و تخلیه رنگ لایه زیرین سقف قابل مشاهده است. به همین دلیل است که سقف کشسان اپلای در مقایسه با سایر سقف ها شکلی سه بعدی و شکل خاصی دارد.

سال هاست که سبکی به نام مینیمالیسم برای طراحی دکوراسیون داخلی رایج شده است و عموم مردم به دور از هرگونه تجمل، جذب این سبک ساده شده اند. سقف اپلای نیز بخشی از سبک مینیمالیستی می باشد. برای ساخت سقف اپلای به مقداری پارچه نیاز داریم، این نوع پارچه از مواد خاصی تهیه می شود. سقف های اپلای اغلب در سطوح مختلف طراحی می شوند، بنابراین پارچه اول به عنوان زمینه کاری در سطح یا طبقه اول استفاده می شود. سپس پارچه هایی با اشکال گوناگون روی زمینه قرار گرفته می شوند این طرح ها می توانند اشکال منظم هندسی یا غیر هندسی باشند.
 

 

مزایای سقف های اپلای چیست؟

  • اگر بعد از مدتی از طرح خود خسته شدید، می توانید با هزینه اندکی طرح را تغییر دهید.
  • این سقف ها می توانند به عنوان عایق صدا عمل کنند و از خروج صدا و نفوذ آن جلوگیری کنند.
  • در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل تعمیر است.
  • می توانید از زیر این سقف ها برخی از تاسیسات ساختمانی را رد کنید.
  • چنین سقف هایی مصرف انرژی را بهینه تر می کنند.
  • با استفاده از سقف اپلای می توان نورپردازی جذابی داشت.
  • برای اجرای سقف اپلای می توان از رنگ های مختلف استفاده کرد.
  • طرح های متنوعی با این نور از سقف ها قابل اجرا هستند.
  • و…

سقف اپلای برای چه محیطی مناسب است؟

به طور کلی باید گفت که سقف کشسان محدودیت ندارد و در مکان های مختلف قابل استفاده است. اما با توجه به متریال سقف و نحوه نورپردازی باید سقفی را انتخاب کنید که بیشتر با محیط و دکوراسیون همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال سقف ترنسپرنت که یکی از پرطرفدارترین سقف های کشسان است به دلیل ساختار شفاف در محیط هایی که نیاز به نور بالا دارند استفاده می شود. سقف اپلای در هر محیطی قابل پیاده‌سازی بوده و با اجرای نور مخفی می‌توان نور موردنیاز محیط را فراهم کرد. اگر می خواهید تغییر بزرگی در اتاق خواب فرزندتان یا دفتر کارتان ایجاد کنید، می توانید به سراغ سقف های اپلای بروید. شما می توانید شکل این سقف را خودتان طراحی کنید. متداول ترین الگوهای مورد استفاده در اتاق خواب یا اتاق نشیمن، الگوهای با پروانه، تصاویر گل و گیاه یا نقوش طلاکاری شده است.

 


 
در سقف اتاق خواب بهتر است از طراحی آرام استفاده کنید تا فضا زیاد شلوغ به نظر نرسد. برای تاثیرگذاری بیشتر محیط می توانید رنگ لایه زیرین سقف را با رنگ دیوارها یا چیدمان اتاق هماهنگ کنید. استفاده از این سقف برای محیط آشپزخانه مزیت بزرگی دارد که نظافت آسان است. جنس سقف به گونه ای است که به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می شود. بنابراین در محیط آشپزخانه که لکه های چربی و روغن به مرور زمان روی سطح سقف می نشیند، مشکلی برای نظافت نخواهید داشت. برای اتاق های پذیرایی، اگر می خواهید محیط اطرافتان مجلل به نظر برسد، بهتر است از طرح های لوکس سفید و طلایی استفاده کنید.

تکنولوژی ساخت سقف اپلای

برای ساخت سقف اپلای به دستگاه برش مخصوص نیاز است. قبلا اشاره کردیم که انواع طرح ها را می توان روی پارچه های خاصی چاپ کرد اما برای برش نقش های ایجاد شده روی پارچه نیاز به برش های مخصوص است. این دستگاه با برش هایی که روی پارچه ایجاد می کند فضا را سه بعدی کرده و زیبایی خاصی به اتاق می بخشد. با توجه به نوع دکوراسیونی که برای آن محیط انتخاب کرده اید می توانید این نوع سقف را در هر محیطی بسازید و اجرا کنید. به عنوان مثال در هتلی متناسب با جغرافیای هتل مثلا در کیش می توانید از طرح های مختلف و زیبا در قسمت های مختلف هتل استفاده کنید. در محوطه رستوران می توانید قسمت هایی از دریاهای جنوب را بر روی سقف اجرا کنید و در لابی هتل صخره های کیش را طراحی کنید.

روش نصب سقف کاذب apply

ابتدا باید با توجه به متریالی که دارید نوع و رنگ طرح را انتخاب کنید. از طرفی نصب این سقف آسان به نظر می رسد. اما باید بر اساس اصول و قواعد ایجاد و اجرا شود.مراقب باشید که خودتان آن را نصب نکنید، زیرا نصب نادرست سقف می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. برای نگهداری سقف کاذب باید با استفاده از ریل نصب شود؛ سپس در این مرحله باید سقف با استفاده از گیره های مخصوص بر روی جایگاه خود قرار بگیرد و با استفاده از هیتر جای آن را پس از اندازه گیری دقیق ثابت کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس