پرده زبرا چیست؟

در دکوراسیون داخلی مهم‌ترین مسئله نور است که باید حتماً به آن توجه شود؛ درنتیجه تنظیم نور یکی از مسائل مهم در انتخاب نوع پرده به شمار می‌رود که پرده زبرا توانسته است این موضوع نور را به خوبی حل کند.

از جدیدترین نوع پرده‌های تزئینی، پرده زبرا می‌باشد که با دولایه موازی بر روی‌هم قرار می‌گیرد. تولید و مونتاژ این نوع پرده دو لایه بوده که این فناوری امکان روشن شدن و سایه پرده را فراهم می‌کند. این نوع پرده (زبرا) به تنهايی قابلیت پرده‌های توری، رولی، کرکره‌ای و پرده‌های شید را فراهم می‌سازد. از خصوصیات این پرده می‌توان به بالا بودن تنوع رنگی آن اشاره کرد که در دکوراسیون داخلی و طراحی آن نقش به سزایی دارد. اگر می‌خواهید آشنایی کامل را درباره پرده زبرا و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی را به دست بیاورید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با پرده زبرا

علاوه بر موارد اشاره شده در فوق، در ابتدای مقاله می‌خواهیم شما کاربران عزیز را به طور جزئی‌تر با این نوع پرده‌ها آشنا نماییم. پرده زبرا یا به عبارت انگلیسی Zebra curtain یک نوع پرده راه‌راه بوده و همان گونه که از نام آن پیداست شکل این پرده شبیه خط‌های روی بدن گورخر است .این خطوط افقی بوده که معمولاً رنگ‌های خط‌ها یکی در میان پشت‌سرهم تکرار می‌شوند. همان گونه که در فوق نیز اشاره کردیم این نوع از پرده انواع گوناگونی دارد که ممکن است از اصول رنگی بالا تبعیت نکنند.

 

 
موتورهای خاصی در پرده زبرای برقی وجود دارد که کنترل آن از طریق ریموت انجام می‌شود و شما می‌توانید با حرکت دادن پرده به سمت بالا و پایین مقدار نور دلخواه خود را از ۱۰ تا ۵۰ درصد تغیر دهید و اگر خاستید به نور کاملی دسترسی داشته باشید می‌توانید پرده را جمع کرده و از نور کامل استفاده نمایید.

شباهت پرده zebra با سایر پرد‌ها

پرده‌های زبرا به پرده‌های کرکره‌ای شباهت دارند و تفاوتی که در میان این دو پرده است جنس پارچه‌ی آن‌هاست. به همین سبب پرده zebra ضعف‌های پرده کرکره‌ای را کامل کرده و آن‌ها را به نکات قوت خود تبدیل کرده است. این نوع پرده از دوام و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به پرده کرکره‌ای برخوردار است‌. پرده zebra ساختاری دولایه دارد که تنظیم آن به کمک طناب به صورت دستی یا برقی انجام می‌شود.

چرا استفاده از پرده زبرا پیشنهاد می‌شود

استفاده کردن پرده‌های پارچه‌ای والان دار، اجازه دسترسی نور خورشید را به داخل اتاق یا محیط نمی‌دهد. این پرده‌ها را باید در پنجره‌هایی استفاده کرد که قصد باز کردن و نورگیری از آن‌ها را نداریم. بیشتر این نوع پرده‌ها تزئینی بوده و معمولاً بیشتر در دکوراسیون‌های داخلی و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما اگر می‌خواهید از نور خورشيد بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما استفاده از پرده‌های زبرا است که در ادامه با ویژگی‌ها و خصوصیات آن مطلع می‌شوید و خواهید فهمید که چرا ما این پرده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خصوصیات پرده‌های زبرا

  • نمای منحصربه‌فرد پرده زبرا و کارایی فوق‌العاده بالای آن
  • دوام و بالا بودن عمر آن و امکان جمع کردن کامل آن جهت استفاده کامل از نور خورشيد و بهره‌مندی از آن
  • سهولت در نصب، نگهداری و شستشوی آن.
  • قابلیت تنظیم عبور نور بدون جمع شدن پرده
  • تنوع بالا در رنگ‌ها و طرح‌های قابل اجرای آن
  • قابلیت انتخاب رنگ و طرح مناسب و برقراری هماهنگی بین محیط اطراف و پرده زبرا

مزایای که استفاده از پرده زبرا به دنبال دارد

بیش از همه، کار کردن و استفاده از پرده zebra راحت‌تر از پرده‌های دیگر است و از نظر راحتی کار کردن با آن و همچنین از نظر جنس اصلاً قابل مقایسه با پرده‌های دیگر نیست. همواره شما می‌توانید با استفاده از این پرده، از نور طبیعی خورشید بهره‌مند شده و از نور آن جهت روشنایی استفاده کنید و بالعکس اگر نور خورشید موجب ناراحتی شما شد می‌توانید از عبور نور خورشید کاملاً جلوگیری کنید و اگر می‌خواهید نوری متعادل در محیط داشته باشید می‌توانید پرده را با توجه به میزان نوری که می‌خواهید تنظیم کنید.

 

 
مناسب بودن پرده zebra برای دکوراسیون‌های به سبک مدرن و کلاسیک از ویژگی‌های بارز آن است. این نوع پرده با توجه به طرح و نقش‌هایی که دارد برای همة فضاها و مکان‌ها مناسب است. در ضمن شما می‌توانید عکس یا تصویر موردنظر خود را بر روی پردة زبرای خود چاپ کنید و این به این معنی است که شما می‌توانید شکل ظاهری و چگونگی رنگ آن را خودتان مشخص کنید.

معايبی که استفاده از پرده زبرا به دنبال دارد

هر مدل پرده‌ای در کنار تمام خصوصیات و ویژگی‌های خوب و مزایایی که دارد، ویژگی‌های بد و معایبی نیز دارد که پرده zebra نیز از این قاعده مستثنا نیست و تنها عیبی که می‌توان بر روی آن گذاشت سختی در شستشوی آن است.

بااینکه جنس پرده زبرا به‌گونه‌ای است که گردوغبار را به خود نمی‌گیرد؛ اما با گذشت زمان پرده دچار آلودگی و کثیفی شده و باز کردن و شستشوی آن و نصب دوباره آن برجای خود کمی مشکل می‌شود. بخاطر همین پیشنهاد ما به شما تميز نگه داشتن پرده است که شما می‌توانید حداقل هفته‌ای یک‌بار گرد غبار و کثیفی پرده را تمیز کنید تا نیاز به شستشوی آن نباشد.

انواع پرده زبرا

پرده زبرا در سه نوع دستی، برقی و اتوماتیک وجود دارد که در ادامه ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را بیان میکنیم.

پرده زبرا دستی

پرده‌های زبرا اکثراً در نوع دستی هستند و طرز تنظیم آن به کمک زنجیرها و ریسمان‌هایی است که از کنار پرده آویزان شده است.

پرده زبرا برقی

نوع برقی از نوع دیگر پرده zebra است که تنظیم و کنترل آن به کمک ریموت صورت می‌گیرد. نکته جالب در مورد این نوع پرده، عرضه اتوماتیکی آن به بازار است که به صورت خودکار و به طرز هوشمند با توجه به برنامه‌ریزی قبلی با نور فضای موردنظر شما تنظیم می‌شود.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی سفید سعی کردیم تمام اطلاعات مربوط به پرده zebra را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. همان‌طور که می‌دانید استفاده کردن از انواع پرده، متناسب با محل کار یا زندگی شما می‌تواند تأثیر بسرایی در زیبایی و همچنین راحتی شما داشته باشد.

شرکت دکوراسیون داخلی سفید یک شرکت معتبر هست که تیم آن، در زمینه دکوراسیون انواع محیط‌ها و همچنین انتخاب نوع وسیله متناسب با محل مورد نظر تجربه فراوانی دارند. شما می‌توانید هرگونه سؤال خود دررابطه‌با دکوراسیون و تزئین محل موردنظرتان را از کارشناسان این شرکت جویا شوید و همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت موضوعات مرتبط با دکوراسیون را مطالعه نمایید.

4.5/5 - (11 امتیاز)
تماس با کارشناس