چمن مصنوعی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

چمن مصنوعی نوعی پوشش کف است که جنبه کاربردی و تزئینی دارد. چمن مصنوعی در مناطقی که شرایط مناسبی برای چمن طبیعی ندارند کاربرد زیادی دارد. امروزه از این چمن ها در بالکن های کوچک خانه، زمین های ورزشی بزرگ، روف گاردن و فضاهای نگهداری حیوانات خانگی استفاده میشود. چمن مصنوعی نشاط  و سرزندگی نهفته در رنگ و طرح آن فضا را زیبا کرده و در هر زمان و مکان قابل استفاده است. یعنی می توان از چمن مصنوعی به روش های مختلفی استفاده کرد و این یکی از بزرگترین مزیت های این محصول است. استفاده از این نوع چمن مصنوعی به حیاط پشتی یا جلویی منزل شما محدود نمی شود و تقریباً در هر مکانی که تصورش را بکنید استفاده می شود. اگر چمن مصنوعی را به درستی انتخاب کنید، می تواند محیطی متفاوت و شاد و گاهی محیطی شیک و کاربردی ایجاد کند.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی محصولی شبیه به چمن واقعی است. با این تفاوت که در کارخانه ها تولید می شود و در محلی که چمن طبیعی رشد نمی کند استفاده می شود. این محصول در دنیای طراحی داخلی یک محصول جدید به حساب می آید، البته لازم به ذکر است که اگرچه تازگی دارد، اما استقبال خوبی از آن شده و هم اکنون در حوزه های مختلف ساختمان ها و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع چمن مصنوعی بسته به بافت و ظاهر کاربردهای متفاوتی دارند و می توان از آنها برای ایجاد محیطی سرسبز و دلنشین در محیط های مسکونی و تجاری استفاده کرد.
 

 

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

رنگ چمن مصنوعی بسیار شبیه به چمن طبیعی است. چمنهای مصنوعی در انواع خواب های کوتاه و بلند در بازار موجود میباشند. از این چمن ها می توانید برای مناطق مسکونی و زمین های بازی استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی این است که می توان آن را به هر شکلی در زمین برش داد. به عنوان مثال، برای یک منطقه دایره ای، می توانید چمن را با توجه به اندازه آن منطقه ببرید، سپس چمن را به زمین بچسبانید. از چمن مصنوعی برای فضاهای بین موزاییک ها و فضاهای بزرگ استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از این چمن ها، سازگاری آنها با آب باران است.

همچنین، پس از نصب این چمن ها، نیازی به نگهداری مداوم از آنها ندارید. ظاهر چمن مصنوعی شبیه چمن طبیعی است. همچنین با نصب این چمن ها نیازی به استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش ها نیست. یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی قابل شستشو بودن آن است. این چمن در فصل بارندگی گل آلود نمی شود. بعلاوه استفاده از آن در دفع آب روان موثر است.
 

 

کاربرد چمن مصنوعی در دکوراسیون درون منزل

وقتی به چمن مصنوعی فکر می کنید، احتمالاً به فکر یک پارک، زمین بازی یا محیط استادیوم ورزشی می افتید. اما بد نیست بدانید که این محصول تنها برای محیط های شهری ساخته نشده و در منزل نیز استفاده می شود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق طبیعت و پوشش گیاهی هستید، اما به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای حضور در مکان های سرسبز ندارید، این مژده را داریم که می توانید طبیعت را به شکلی کوچک در خانه سیار خود خلق کنید. اگر یک اتاق اضافی در خانه خود دارید، استفاده از چمن مصنوعی بهترین انتخاب برای ایجاد فضاهای نشیمن در آن اتاق است. فکرش را بکنید، بعد از یک روز سخت کاری، وقتی می‌خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر به خانه کوچکتان پناه ببرید؛ با طبیعت کوچکی که در منزل خلق کردید، تمام خستگی‌های آن روز به کلی از تن تان بیرون خواهد رفت.
 

 

چمن مصنوعی برای اتاق خواب

آیا تا به حال به آوردن چمن مصنوعی به اتاق خواب خود فکر کرده اید؟ قبل از اینکه بخوابید فکر کنید، در حالی که کنار تخت نشسته اید، پاهای خود را روی چمن بگذارید، چشمان خود را ببندید و چمن را زیر پای خود احساس کنید، گویی در دل طبیعت بکر نشسته اید. استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب باعث می شود خواب خوبی را تجربه کنید در نتیجه صبح با انرژی بیشتری از خواب بیدار می شوید و به کارهای روزانه خود رسیدگی می کنید.

یکی از ایده های خلاقانه برای استفاده از چمن مصنوعی در طراحی داخلی، اختصاص دادن اتاقی برای فرش شدن با چمن مصنوعی و استفاده از المانهای طبیعی در آن است. می توانید از محیط آرام این اتاق برای مدیتیشن یا تمرین یوگا استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی در طراحی داخلی خانه پوشاندن اتاق کودک با چمن و تبدیل آن به یک زمین بازی یا زمین فوتبال فوق العاده است. دیگر لازم نیست هر روز مسافت های طولانی را طی کنید تا فرزندتان را به پارک ببرید. در واقع شما صاحب یک پارک کوچک در خانه خود هستید.

چمن مصنوعی و زیباسازی فضای اداری

نصب چمن مصنوعی در قسمت های خاصی از محیط کار برای تزئین محل کار بسیار موثر است. چمن مصنوعی می تواند فضای آرامش بخشی را در دفاتر و محل کار ایجاد کند. با افزودن ظاهری تازه و مدرن به اتاق کنفرانس یا اتاق انتظار، می توانید تغییری اساسی در آن ایجاد کنید. همچنین به بازدیدکنندگان و کارمندان نشان دهید که چقدر به ظاهر محل کار خود اهمیت می دهید. سوال مهم در اینجا این است که اگر چمن مصنوعی بتواند یک فضای بسیار رسمی و جدی مانند یک دفتر کار را به فضایی پر جنب و جوش تبدیل کند، آیا می تواند همین تاثیر را در سایر فضاهای کاری و زندگی داشته باشد؟ پاسخ مثبت است.

ایده های جذاب برای استفاده از چمن در دکوراسیون داخلی

چمن مصنوعی را می توان به همراه سایر مصالح برای محوطه سازی و سنگفرش های محوطه استفاده کرد. استفاده از این چمن ها نه تنها در توسعه شهرها بلکه در منازل نیز کاربرد دارد. افرادی که به دلیل مشغله زیاد نمی توانند زمان زیادی را در طبیعت بگذرانند می توانند کمی طبیعت را به خانه خود بیاورند. با استفاده از چمن مصنوعی می توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را کمی زنده تر کنید. استفاده از این چمن ها در منازل و مناطق مسکونی روز به روز در حال افزایش است. پس از یک روز سخت، پس از شلوغی شهر، می توانید به طبیعت کوچکی که در خانه خود ساخته اید پناه ببرید.
 

 

✔جمع بندی

تاثیر رنگ بر افکار و روحیه افزاد را نمی توان دست کم گرفت. متخصصان دکوراسیون داخلی به خوبی از عناصر رنگی برای حفظ نشاط در فضای بسته استفاده می کنند. رنگ محیط به طور ناخودآگاه روی انسان تاثیر می گذارد. وقتی صحبت از طراحی و دکوراسیون داخلی می شود، قطعا باید رنگ های روشن و زنده را در نظر گرفت. زندگی در آپارتمان های کوچک و دور از فضای سبز تاثیر سویی بر روحیه اعضای خانواده دارد. با شرکت دکوراسیون داخلی سفید دکوراسیون منزل خود را با چمن مصنوعی متحول کنید.

سوالات متداول

از چمن مصنوعی در چه مکان هایی میتوانیم استفاده کنیم؟

اتاق خواب، دفتر کار خانگی، اتاق بازی، تراس، اتاق نشیمن و...

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی چیست؟

همان طور که گفته شد از این چمن ها می توانید برای مناطق مسکونی و زمین های بازی استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی این است که می توان آن را به هر شکلی در زمین برش داد. به عنوان مثال، برای یک منطقه دایره ای، می توانید چمن را با توجه به اندازه آن منطقه ببرید، سپس چمن را به زمین بچسبانید. از چمن مصنوعی برای فضاهای بین موزاییک ها و فضاهای بزرگ استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از این چمن ها، سازگاری آنها با آب باران است.

5/5 - (7 امتیاز)
تماس با کارشناس