کاربرد کفپوش چوبی در طراحی داخلی

کاربرد کفپوش چوبی در طراحی داخلی 2

کفپوش چوبی یکی از کفپوش های مرسوم است که برای کف آپارتمان ها استفاده می شود. رایج ترین استفاده از کفپوش های چوبی، در هال، اتاق نشیمن، اتاق خواب‌ها و آشپزخانه است. توجه داشته باشید که این نوع کفپوش برای مناطقی که دائماً در معرض رطوبت یا رفت و آمد زیاد هستند مناسب نیست. یکی از راه حل های پوشش کف آپارتمان کفپوش چوبی است. در صنعت ساختمان مدل های مختلفی از کفپوش های از جنس چوب یا طرح چوب وجود دارد. نگهداری از این نوع کفپوش آسان است و به خوبی با هر دکوری ترکیب می شود. این نوع کفپوش ها دارای رنگ بادوام و استحکام بالایی هستند و نصب آنها بسیار آسان است. انتخاب کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.

اهمیت انواع کفپوش در دکوراسیون

زمین و کف هر خانه مکانی برای نگهداری وسایل مختلف مانند مبلمان، لباس، تخت خواب است و اغلب در فرهنگ ایرانی مهم ترین مکان برای زندگی و استراحت محسوب می شود. کف ها باید با توجه به هدفی که برای آن استفاده می شوند با توجه به جنبه های هنری باید ساخته شوند. بنابراین کف ها باید با توجه به هدف و با توجه به جنبه های هنری ساخته شوند باید بتوان با استفاده از انواع کفپوش، زبری و ضمختی خاک و مصالح ساختمانی مختلف به کار رفته در سطح زمین را از بین برد. تاثیر کفپوش بر تعادل دمایی محیط، رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی و فراهم آوردن شرایط لازم برای زندگی، بازی و خواب کودکان و سایر اعضای خانواده را نمی توان انکار کرد. انواع کفپوش ها از جنبه های مختلفی مانند مقاومت، دوام، افزودنی ها، عایق و تن بررسی می شوند. در این میان کفپوش های چوبی شیک ترین انتخاب هستند. امروزه چوب های فناوری شده علاوه بر بادوام بودن، بسیار زیبا هستند.
 
کاربرد کفپوش چوبی در طراحی داخلی 3

کفپوش چوبی چیست؟

کفپوش های چوبی معمولاً به عنوان پارکت شناخته می شوند. برای ساخت کفپوش های چوبی باید چند لایه چوب را به صورت پانل به هم وصل کرد تا محکم و زیبا شود. درختانی مانند بلوط، کاج، گردو و بامبو چوب های قوی و زیبایی هستند. این چوب ها با مواد شیمیایی ترکیب شده و برای نصب آماده می شوند. پارکت معمولا دارای چهار لایه اصلی است. لایه بیرونی باید دارای جلا و زیبایی باشد. این لایه با موادی مانند ملامین و اکسید آلومینیوم تهیه می شود. اما در زیر این لایه، قسمت دوم دیگری وجود دارد که از کاغذ ساخته شده است. کاغذهای مورد استفاده از ملامین گرفته شده و باید با ماشین آلات صنعتی شکل داده و برش داده شوند.

پارکت چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

مزایای کف‌پوش های چوبی

کفپوش چوبی طبیعی بسیار محبوب و پرطرفدار است و افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع کفپوش ها دارند. این کفپوش ها به دلیل بافت طبیعی خود، ترکیب رنگ های مختلفی را در سراسر خانه ایجاد خواهند کرد. کفپوش های چوبی بسیار بادوام بوده و زود خراب نمی شوند و برای نگه‌داری از آن‌ها باید در حین استفاده، آن‌ها را لاک زد. تمیز کردن کفپوش ها بسیار آسان است و خانه یا ساختمان شما را بسیار زیباتر می کند. این نوع کفپوش ها با در نظر گرفتن حداکثر استحکام و دوام طراحی می شوند. هم چنین مقاومت بسیار بالایی در برابر گ‌پریدگی، لک شدن، خراشیدن و کپک زدن دارند. در برابر حشرات و آتش مقاوم است. از دیگر فواید کفپوش‌های چوبی می‌توان به زیبایی و ماندگاری بالا، تنوع در طرح و رنگ و اندازه چیدمان، سازگاری با دکوراسیون سنتی و مدرن، تعمیر و بازسازی بسیار ساده، قابلیت نصب بر روی تمام سطوح، سرعت نصب بالا، طول عمر بیشتر، سازگاری با محیط، امکان بازسازی بدون تخریب و به‌هم‌ریختگی، قابلیت جداسازی و نصب دوباره، مقاوم در برابر عوامل محیطی و عدم تولید صدای ناهنجار اشاره کرد.

منظور از کفپوش چوب پنبه چیه؟

در محیط هایی که نم و رطوبت کمی وجود دارد، انتخاب و نصب کفپوش چوب پنبه ای یکی از انتخاب های درست است. این نوع کفپوش را می توان بر روی زیر ساخت های نا هموار نصب کرد و البته در مقایسه با سایر انواع کفپوش خانه دارای قیمت بالاتری است. علیرغم زیبایی و تاثیر بی نظیری که این کفپوش ها در محیط ایجاد می کنند انبساط و انقباض آنها در برابر شرایط مختلف محیطی باعث می شود که برای تمام قسمت های خانه مانند آشپزخانه، حمام و توالت مناسب باشد.
 
کاربرد کفپوش چوبی در طراحی داخلی

نکات بااهمیت برای استفاده از کفپوش تیره

کفپوش های چوبی تیره در مواجهه با فرش‌های نرم و کرکی با رنگ‌های روشن خودنمایی می‌کنند این باعث می شود که کفپوش بسیار خیره کننده به نظر برسد. دلیل محبوبیت کفپوش تیره هماهنگ بودن آن با محیط های مختلف است. این نوع کفپوش در تمامی محیط ها اعم از اداری و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد که ظاهر زیبا و ماندگاری آن مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. اگر کف اتاق شما قهوه ای تیره است، استفاده از چند گیاه آپارتمانی زیبا به عنوان مکمل و انتخابی عاقلانه در هماهنگی با طبیعت محسوب می شود. علاوه بر این، حتی در کوچکترین اتاق نیز احساس آرامش، شادابی و طراوت خواهید داشت و محیط بسیار زیبا خواهد بود. با رعایت چنین نکاتی، رنگ های تیره را انتخاب کنید و از محیط زیبای خانه خود لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس