تاثیر گچ بری کلاسیک در دکوراسیون داخلی

همانگونه که می دانید گچ‌بری رابطه تنگاتنگی با سقف‌های کاذب و نور‌پردازی‌های مخفی دارد. که باید تناسب طراحی و‌حجم گچ‌بری در هر فضا رعایت شود. طرح گچ‌بری آشپزخانه و اتاق خواب باید یکسان نباشد حفظ هماهنگی کلی در سبک و طرح گچ‌بری یکی از اصول خدشه ناپذیر طراحی داخلی است. گچ‌بری جلوه زیبا و مناسبی به خانه شما می دهد و اگر اصل ساده را رعایت نکنید ممکن است در هزینه و‌ زمان استفاده مناسب را نخواهید کرد.

5 نکته مورد توجه در خصوص گچ‌بری کلاسیک

در هنگام گچ‌بری کلاسیک باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا به دکوراسیون دلخواه خود برسید که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1.ارتفاع

مهم ترین نکات قابل توجه رعایت کردن ارتفاع گچ‌بری است، گچ‌بری‌های سنگین و خیلی برجسته برای سالن‌هایی با سقف‌های بلند مناسب است. اگر ارتفاع سقف ساختمان شما کوتاه و‌استاندارد است سعی کنید از طرح‌های ساده استفاده کنید.

2.دکوراسیون جامع خانه

دکوراسیون سقف و‌ کناره‌های سقف باید با هم هماهنگ باشد و متناسب با سبک‌ و سلیقه کلی شما در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه گچ‌بری‌های کلاسیک با مبلمان مدرن مناسب بوده و‌ فضا را زیبا جلوه نمی‌دهد.

3.پرهیز از تفریط و افراط

در هنگام‌ اجرای گچ‌بری بهتر است زیاده رویی نکنید درذبیشتر موارد اتاق خواب نیاز به گچ‌بری ندارد. استفاده از گچ‌بری فقط برای سالن پذیرایی مناسب است.

4.حفظ آرامش بصری

گچ‌بری تاثیر به سزایی بر روی آرامش و آشفتگی بصری افراد داشته به عنوان نمونه استفاده ازطرح‌های شلوغ باعث ایجاد حس سنگینی و‌عدم تعادل می شود.

5.استفاده از رنگ مناسب

گچ‌بری حس اصالت و‌اشرافیت بیشتری در خانه ایجاد می کند، می توان از گچ‌بری رنگی فقط در فضاهای بزرگ‌تر استفاده نمود. گچ‌بری تاثیر بسیار خوبی بر روی زیبایی دکوراسیون داخلی داشته و هویت خاص و انکار ناپذیری در محیط ایجاد می کند.

ایده سازی گچ‌بری کلاسیک در دکوراسیون داخلی

از زمان گذشته تاکنون خانه‌های ایرانی مملو از تزئینات و هنرهای مختلف بوده که فضای خانه را زیباتر و دل‌چسب‌تر نمایان می کند. نوع گچ‌بری در خانه‌های قدیمی و سنتی با هم‌ متفاوت بوده است. زمانی که صحبت از گچ‌بری می شود اولین چیزی که در ذهن هر انسان می رسد سقف خانه است، گچ‌بری سقف دارای اشکال مختلف بوده که باید متناسب با چیدمان مبلمان و سبک دکوراسیون خانه انتخاب شوند.

گچبری‌های جدا کننده سقف و دیوار

گچ‌بری برای جداسازی دیوار از سقف و حالت یکپارچگی آن استفاده می شود، گچبری سقف و‌دیوار رنگ متفاوتی از هم دارند که بر روی زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر خوبی به جا می گذارد.

گچ‌بری با ضخامت زیاد

دیوارهای که ارتفاع زیادی دارند باید از گچ‌بری با ضخامت زیاد استفاده شود. که این امر باعث می شود ارتفاع دیوار شما کمتر به نظر برسد.

ایجاد سقف کاذب با گچ‌بری

اگر می خواهید در دکوراسیون داخلی خود از سقف‌های کاذب استفاده‌ کنید می توانید با نور پردازی‌ها زیبایی خاصی در آنها ایجاد کنید.

انتخاب بهترین رنگ برای گچ‌بری کلاسیک دکوراسیون داخلی

از مهم‌ترین عناصری که در طراحی فضای داخلی نقش خوبی دارد می توان به رنگ سقف و‌گچ‌بری آن اشاره داشت که جلوه‌ چشمگیر در دکوراسیون داخلی ایجاد‌ نموده و سبب بلند تر و‌ کوتاه تر شدن فضای داخلی منزل شما‌ خواهد شد. اگر فضای منزل شما کوچک و سقف کوتاهی دارید بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده نمائید، برای انتخاب رنگ سقف و‌ گچ‌بری باید به نکات زیر توجه کنید:

ابعاد فضا

اگر فضای داخلی شما کوچک است بهتره از رنگ‌های روشن استفاده کنید و اگر دوست دارید ظاهر گچ‌بری‌ها را بپوشانید بهتر است رنگ سقف و رنگ گچ‌بری ست و‌متناسب باشد.

نور فضا

از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی و گچ‌بری توجه به نور سقف اتاق است، بهتر است اگه فضای اتاق شما کم‌نور و تاریک است از رنگ‌های روشن استفاده‌ کنید که این امر باعث بزرگ‌تر و دلباز تر شدن فضا خواهد شد.

رنگ مبلمان

برای انتخاب رنگ سقف خانه حتما به رنگ مبلمان منزل خود‌ت توجه داشته باشید می توانید رنگ گچ‌بری دکوراسیون داخلی خانه خود را با مبلمان و رنگ فرش ست کنید.

رنگ کفپوش

سقف و‌کف دو‌عنصر مکمل و مهم در طراحی فضای داخلی منزل است که باید باهم همانگ باشند. اگر کفپوش فضای داخلی شما تیره است بهتر است رنگی را برای سقف و گچ‌بری خود انتخاب کنید که بر روی زیبایی منزل تاثیر خوبی بگذارد.

نحوه ی اجرای گچ‌بری کلاسیک در دکوراسیون داخلی

برای اجرای گچ‌بری کلاسیک باید یک فضای دکور بندی مدرن داشته باشید در این نوع گچ‌بری‌ها نمی توانید از شکستگی‌ها استفاده کنید. گچ‌بری کلاسیک با نور پردازی صحیح و اصولی چشم اندازه زیبایی به وجود می آورد. ترئینات گچ‌بری چهره کلی خانه شما را زیباتر و پر کاربرد تر جلوه می دهد. امروزه در بسیاری از خانه‌های ایرانی برای سقف پذیرایی و لابی‌های ساختمان‌های نوساز و‌مدرن از گچ‌بری‌های مدرن استفاده می کنند.

گچ‌بری‌های مدرن و‌کلاسیک به سبک‌های گچبری اسلیمی، رومی و ایتالیایی است که در ساختمان‌ها و هتل‌ها از آن بسیار استفاده می‌شود. برای اجرای گچ‌بری باید به سبک خانه و‌ ارتفاع سقف توجه داشته باشید زمانی که سقف شما تا زمین ارتفاع زیادی دارد می توانید از گچ‌بری‌های شلوغ استفاده‌ نمائید.

اگر شومینه دارید می توانید از گچ‌بری برای تزئین آن استفاده کنید، این سبک خانه‌های سنتی را زیبا جلوه می دهد و اگر آن را در خانه‌های مدرن اجرا کنید با دکوراسیون شما همخوانی و هماهنگ نمی باشد. گچ‌بری‌های کلاسیک دارای جزئیات زیادی هستند و‌نسبت به گچ‌بری‌های معمولی ارتفاع بیشتری دارند به همین دلیل برای خانه‌هایی با پلان باز می توان از آن استفاده نمود.

انواع طرح گچ‌بری کلاسیک دکوراسیون داخلی

برای گچ‌بری سقف و‌ دیوار می توانید از طرح‌های مختلف کلاسیک استفاده کنید که می توان به موارد زیر اشاره داشت.

طرح‌های حاشیه ای

طرح حاشیه گچ‌بری در حاشیه سقف، گوشه‌ی راه پله و‌ کناره راه‌ پله از آن استفاده می شود. این نوع گچ‌بری در نوع گچبری ساختمان بسیار پر کاربرد بوده و در دکوراسیون منزل تاثیر خوبی می گذارد.

طرح های خاص و‌منحصر به فرد

گچ‌بری خاص به صورت سفارشی و تکی هستند و‌ که برای گچ‌بری ستون وسط پذیرایی و گچ‌بری ستون خانه از آن استفاده می شود. گچ‌بری ستون آشپزخانه یک نوع گچ‌بری خاص است که با‌نور پردلزی خاص زیباتر می شود.

طرح‌های زمینه‌ای

طرح‌های زمینه‌ای برای گچ‌بری سقف و‌ دیوار استفاده می شود که می توان قاب‌های گچی روی دیوار ایجاد نمود و دیوار را زیباتر می کند.

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس