انتخاب لوستر مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی

چگونه یک لوستر مدرن انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از وسایل روشنایی به میان می آید، هیچ چیز مانند یک لوستر بیانیه ای ایجاد نمی کند. این همه آن چیزی است که می درخشد، خلق و خوی اتاق را تنظیم می کند، و گاهی اوقات یک قطعه گفتگو در میان مهمانان شماست. اما ابتدا می‌خواهید طرح‌ها، سبک‌ها و انواع مختلف لوستر را به خودتان آموزش دهید تا بتوانید همه احتمالات اضافه کردن لوستر به خانه خود را بدانید!؟ پس تا انتهای این مطلب با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

در ادامه این مقاله با برخی از اطلاعات اولیه در مورد لوسترها و انواع مختلف، شکل‌ها، پوشش‌ها و عملکردها آشنا میشوید. هنگامی که ایده ای در مورد انواع طرح های لوستر در دسترس دارید، به 3 موردی می پردازیم که باید در نظر داشته باشید تا بفهمید چه نوع لوستری برای خانه شما بهترین است:

لوستر چیست؟

خوب، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و بپرسیم که لوستر چیست؟ در اصل، لوستر یک وسیله نوری است که از سقف آویزان می شود. در حالی که بیشتر در اتاق غذاخوری از لوسترها استفاده می شود، می توان از لوسترها برای ایجاد ظاهر در هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و پاسیو استفاده کرد. لوسترها دارای لامپ های متعدد هستند، اغلب در چند طبقه، و برای روشنایی محیط استفاده می شوند.
 

 

سبک مشابه نور، چراغ آویز، ممکن است با یک لوستر اشتباه گرفته شود. یک آویز عموماً شامل فقط یک منبع سایه/نور است که از یک سیم/سیستم تعلیق آویزان است، در حالی که یک لوستر دارای چندین منبع سایه/نور است که اغلب توسط یک قاب منشعب به هم متصل می شوند. با این حال، حتی با وجود این تمایز، به نظر می رسد تفاوت بین چراغ های آویز و لوستر هنگام مقایسه آویزهای سایز بزرگتر بسیار مبهم می شود. برای اکثر افراد، چراغ‌های آویز بزرگ‌تر به‌عنوان یک لوستر شناخته می‌شوند، حتی اگر از نظر فنی، یک چراغ آویز باشد.

اگرچه تصویر یک لوستر سنتی اغلب کاملاً خاص است – یک چراغ معلق با بازوها و شمعدان های متعدد با مهره ها و کریستال های آویزان در زیر – طراحی لوستر مدرن و امروزی (طبق تعریف) مفهوم سنتی لوسترها را به روش های جدید و خلاقانه بازنگری می کند.

انواع لوستر

انتخاب لوستر مناسب همه چیز در مورد انتخاب نوع مناسب لوستر برای هدف نورپردازی منزل خاص شما است. آیا سبک یا طرح لوستر انگیزه شماست؟ آیا این نوع روشنایی است که لوستر ارائه می دهد؟ یا شاید این پایان است؟ در اینجا می توانید تفاوت بین انواع مختلف لوستر را مشاهده کنید.

طراحی و سبک لوستر

یکی از هیجان‌ انگیزترین جنبه‌های حضور در بازار لوستر، کشف سبکی است که برای خانه‌ تان دوست دارید. برای مطابقت با طراحی خانه خود، انواع طرح های لوستر زیر را در نظر بگیرید و اینکه کدام یک می تواند به بهترین وجه برای خانه شما مناسب باشد.

طراحی لوستر معاصر

آیا طراحی نوآورانه و مینیمالیسم موضوعات کلیدی خانه شما هستند؟ طراحی معاصر از سبک های دیگر جدا می شود و لوسترهای پیشرفته ای تولید می کند که نشان می دهد چگونه طراحی لوستر را می توان برای استفاده روزمره دوباره تصور کرد.

طرح لوستر روستایی

با تاکید بر سادگی و طبیعت گرایی و اشاره به غرب آمریکا، استفاده از چوب، آهن فرفورژه و لامپ های سبک ادیسون برای لوسترهای روستایی رایج است.

خانه مزرعه / طراحی لوستر صنعتگر

به همان سبک روستایی، لوسترهای خانه های مزرعه کمی نوستالژی را ارائه می دهند. این لوسترها اغلب از شیشه شفاف یا بدون شیشه برای نشان دادن لامپ‌های سبک ادیسون، رنگ‌های قدیمی چوب و فلز استفاده می‌کنن

طراحی لوستر صنعتی

طراحی صنعتی از چوب و فلز در معرض نور استفاده می کند تا تصویر نوری را که ممکن است در یک کارخانه یا محیط صنعتی استفاده شده است، ایجاد کند.

 

 

شکل های لوستر

هنگامیکه ایده ای از نوع سبکی که می خواهید داشتید، می توانید نوع شکلی که لوستر شما می تواند داشته باشد را در نظر بگیرید. یک لوستر به غیر از تعداد بازوهایی که دارد، چیزهای بیشتری دارد. به برخی از اشکال مختلفی که لوسترها در آنها یافت می شوند نگاهی بیندازید.

  • لوسترهای مستطیلی
  • لوستر های گرد
  • لوسترهای خوشه ای
  • لوسترهای اسپوتنیک
  • لوسترهای قفسی
  • وسترهای گلوب
  • لوسترهای مهره دار

لوستر با عملکرد روشنایی

پس از تعیین لزوم طراحی لوستر در یک اتاق، بهتر است نحوه عملکرد نور آن در خانه را در نظر بگیرید.

لوسترهای بالابر نور: لوسترهای بالابر نور را به سمت بالا متمرکز می‌کنند و به جای نور مستقیم، فضای بازتاب‌شده در اطراف فضا را فراهم می‌کنند.

لوسترهای داون لایت: شبیه به سبک سنتی لوسترها، لوسترهای نور پایین، نور بدون مانعی را در زیر ایجاد می کنند. زمانی ایده آل است که اتاق شما به نور مستقیم و متمرکز زیاد و همچنین نور محیطی نیاز دارد.

نورپردازی محیطی: به استثنای لوسترهای نور پایین، بیشتر لوسترها برای تامین روشنایی کاری ایده آل نیستند – بیشتر لوسترها برای ایجاد نور محیطی به دلیل تاکید بر نور پراکنده و غیرمستقیم بسیار بهتر عمل می کنند.

در حالی که ساده ترین گزینه این است که با سبکی مطابق با خانه خود پیش بروید، گزینه دیگر یافتن لوستری است که با محیط اطراف خود تضاد داشته باشد. ممکن است متوجه شوید که یک لوستر کریستالی کلاسیک در یک فضای مدرن خیره کننده تر از یک سایه زنگ بزرگ ساده است. با هر نوع لوستری که انتخاب می کنید، نکته کلیدی انتخاب سبکی است که فضای اطراف را زیباتر کند و موضوع اتاق را از بین نبرد.

3 نکته ای که هنگام انتخاب لوستر عالی باید در نظر بگیرید

1.مکان لوستر

در یک فضای داخلی، موقعیت لوستر باید تا حد امکان در مرکز قرار گیرد. در اینجا سه دلیل وجود دارد:

  • زیبایی شناسی: یک لوستر با طراحی خوب از همه جهات تحسین برانگیز است. قرار دادن لوستر در یک موقعیت مرکزی به شما یک نمای 360 درجه می دهد تا تمام عناصر زیبا را تحسین کنید.
  • نور عمومی: نور مصنوعی محیط به طور یکنواخت از موقعیت مرکزی توزیع می شود.
  • تقارن: به عنوان به احتمال زیاد تنها شی معلق، یک لوستر بهتر است در یک مکان مرکزی برای تعادل بصری قرار گیرد.

2.ارتفاع نصب

در یک اتاق ناهارخوری، یک لوستر باید تقریباً 30 اینچ بالای سطح میز ناهارخوری آویزان شود تا افرادی که در اطراف آن نشسته اند بتوانند یکدیگر را ببینند و در چشمانشان خیره نشود. اگر سقف بلندی دارید (9 فوت یا بالاتر)، به ازای هر فوت اضافی ارتفاع سقف، حدود 3 اینچ اضافه کنید.

در اتاق های دیگر، هنگام نصب لوستر، همیشه باید چنین خط دید و فاصله ای مطمئن را در نظر بگیرید. از این گذشته، یک چراغ روشنایی اگر جلوی دید شما را بگیرد یا اگر مدام سر خود را به آن بکوبید، بسیار کمتر جذاب است.

3.روشنایی لوستر

تعداد لومن ایده آل برای روشنایی محیط در اتاق ناهار خوری – یا هر اتاقی – با متراژ مربع فضا تعیین می شود. در هر 100 فوت مربع، یک اتاق ناهارخوری در مجموع به 300-400 لومن نیاز دارد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لومن های توصیه شده برای هر اتاق، می توانید به اینجا مراجعه کنید.) بنابراین شما هوشمندانه خواهید بود که خروجی لومن یک لوستر را به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب خود در نظر بگیرید. به منظور لایه بندی نور مناسب، ممکن است یک لوستر تنها منبع روشنایی محیط در یک فضا نباشد، اما احتمالا منبع اصلی خواهد بود.

انواع نور مخفی سقف

 

سوالات متداول انتخاب لوستر برای منزل

چگونه یک لوستر مناسب خانه خود انتخاب کنم؟

در انتخاب لوستر باید به موارد زیر توجه داشت:در نظر گرفتن ابعاد فضای مورد نظر ،تعیین سبک دکوراسیون داخلی خانه ،در نظر گرفتن مکان نصب لوستر و میزان نور مورد نظر ،انتخاب رنگ مناسب طبق رنگ دکوراسیون داخلی ،

لوستر کوچک در چه جاهایی کاربرد دارد؟

طراحان می دانند لوسترهای بزرگ در تمامی فضاها و چیدمان ها جوابگو نیستند و از این رو لوسترهای کوچک را طراحی می کنند تا به مالکین خانه اجازه دهند به فضایی مشابه در مکانی کوچک دست پیدا کنند. این راهکارها برای طراحی حمام، مهد کودک و البته اتاق خواب بسیار مناسب می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس