دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت نماد زیبایی و تجمل است و به طور شگفت انگیزی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع دیوارپوش برای دیزاین نمای دکوراسیون داخلی است. برای تزیین دیوار منازل و محیط های اداری و تجاری به جای کاغذ دیواری و رنگ می توان از دیوارپوش ماربل شیت استفاده کرد. شباهت ظاهری این دیوارپوش به سنگ طبیعی، امکان استفاده از آن در فضای داخلی را فراهم کرده است. این محصول نسل جدیدی از دیوارپوش‌های تزئینی است که در دکوراسیون داخلی و خارجی دنیا توجه افراد را به خود جلب می کند. دیوارپوش ماربل شیت در مقایسه با سنگ مرمر طبیعی محصولی ارزان و سبک است اما مقاومت بالایی دارد.

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت یا همان سنگ مصنوعی از ترکیب پودر سنگ و پی وی سی ساخته شده است. این دیوارپوش‌ها آنقدر شبیه سنگ مرمر و گرانیت هستند که تشخیص مصنوعی بودن آنها دشوار است. استفاده از پودر سنگ و مواد پی وی سی باعث شده است که دیوارپوش در سنگ پی وی سی وزن سبکی داشته باشد و نصب بر خلاف نصب سنگ طبیعی نیاز به مصالح و آسیب نداشته باشد. ماربل شیت ها به راحتی و فقط با چسب پلی اورتان بر روی سطوح مورد نظر برای دکوراسیون منزل نصب می شوند.
 

 

مزایا دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

  • عایق حرارتی است.
  • مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی ضد باکتری است.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی رسوب و کثیفی را به خود نمیگیرد.
  • تنوع طرح و رنگ بالایی دارد.
  • ضد آب و قابل شستشو هستند.
  • قابل نصب در محیط مرطوب
  • شبیه سنگ طبیعی است.
  • دیوارپوش ماربل شیت به راحتی و سریع نصب می شود.
  • برای نصب این نوع دیوارپوش نیازی به تخریب مصالح و زیرساخت های ساختمانی نیست.
  • آنها را می توان در همه مکان ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانی و کلینیک استفاده کرد.
  • قابل نصب بر روی تمامی سطوح
  • شوینده های صنعتی و خانگی به بدنه آنها آسیبی نمی رساند.
  • سبک است و حمل و نقل آن آسان است.
  • و…

نحوه نصب ماربل شیت چگونه است؟

نصب ماربل شیت با میخ های بادی کوچک و چسب پلی اورتان انجام می شود و قابل نصب بر روی سطوح صاف مانند گچ، کاشی، سنگ و ام دی اف می باشد. همان طور که گفته شد حمل و نقل ماربل شیت یا همان سنگ مصنوعی به دلیل وزن سبک بسیار آسان تر از اسلب های سنگی است. و برای برش آن می توانید از کارگاه های برش ام دی اف کمک بگیرید.
 

 

کاربرد دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت کاربردهای فراوانی دارد. از این متریال می توانید در فضاهای مختلف مانند راهروها، راه پله ها، پارکینگ ها و سایر فضاهای مورد نظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توان فضای بین کابینت های آشپزخانه را با این متریال آراست. علاوه بر این، این ماده  به عنوان سنگ روشویی برای حمام و دستشویی کاربرد دارد. از این ماده می توان به عنوان پوشش دیوار و سقف نیز استفاده کرد.

نکته جالب در مورد دیوار پوش های ماربل این است که ظاهر آنها پیوسته است. در واقع این دیوارپوش ها هیچ درزی نشان نمی دهند و سطحی یکنواخت ایجاد می کنند. ظاهر براقی و شفافی که این دیوارپوش ها دارند فضا را متجملانه نمایش میدهد. از همین پانل ها می توان برای پوشش سقف در اندازه 60*60 استفاده کرد. از این ماده می توان برای چارچوب درب نیز استفاده کرد. اجرای میز با ماربل شیت نیز امکان پذیر است. دیوار پوش ماربل شیت را می توان در مکان های غیر مسکونی استفاده کرد، به عنوان مثال می توان از آن ها در هتل ها، بیمارستان ها، محل کار، رستوران ها و مکان های این چنینی استفاده کرد. از ماربل شیت می توان به عنوان قرنیز نیز استفاده نمود. به طور خلاصه شما از دیوارپوش ماربل شیت میتوانید در مکان های زیر استفاده کنید:

  1. پذیرایی
  2. آشپزخانه
  3. راهروها
  4. تی وی روم
  5. سرویس بهداشتی
  6. استخر
  7. مکان های تجاری
  8. فروشگاهها
  9. کلینیک و بیمارستان ها و مطب پزشکان
  10. و…

جنس دیوار پوش های ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت معمولا از 30% پودر سنگ و 60% PVC ساخته شده است. این سنگ های مصنوعی چهار میلی متر ضخامت دارند و معمولا در ابعادی مانند 1.22*80.2 متر تولید می شوند. دیوار پوش ها دارای روکش هستند. هر کدام از این روکش ها دارای طرح چوب، طرح سنگ و طرح شفاف می باشند. به این ترتیب شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آنچه را که دوست دارید انتخاب کنید.
 

 

سخن پایانی

دیوارپوش ماربل شیت به سنگ مصنوعی نیز معروف است، به خاطر این که در تولید آن از درصد معینی از پودر سنگ استفاده میشود. همچنین از آنجایی که سنگ طبیعی میلیون ها سال طول می کشد تا در طبیعت شکل بگیرد و استخراج بیش از حد آن آسیب جدی به محیط زیست وارد کند، سنگ های مصنوعی جایگزین مناسبی برای سنگ های طبیعی به نظر می رسند. از شما برای حمایت از ما در پایان این مقاله سپاسگزاریم. امیدواریم مطالعه این مقاله راهنمای خوبی برای شما باشد و پاسخ سوالات و دغدغه های ذهنی خود را در این زمینه دریافت کرده باشید.

 

سوالات متداول دیوار پوش ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

همان طور که گفته شد . این محصول نسل جدیدی از دیوارپوش‌های تزئینی است که در دکوراسیون داخلی و خارجی دنیا توجه افراد را به خود جلب می کند.

دیوار پوش ماربل شیت را در چه مکان هایی میتوان استفاده کرد؟

پذیرایی، آشپزخانه، راهروها، تی وی روم، سرویس بهداشتی، استخر، مکان های تجاری، فروشگاهها، کلینیک و بیمارستان ها و مطب پزشکان و…

جنس دیوار پوش های ماربل شیت از چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت معمولا از 30% پودر سنگ و 60% PVC ساخته شده است.

3.7/5 - (34 امتیاز)
تماس با کارشناس