راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی برای خانه، اداره و فروشگاه

راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی

امروزه چراغ های خطی به عنوان به روز ترین نسل از ابزارهای نورپردازی شناخته می شوند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد مصرف انرژی و از سوی دیگر طراحی مدرن فضاها برای ساخت و سازهای جدید، ابزارهای نورپردازی باید بتوانند نور مناسب مورد نیاز کاربران را در فضاهای مختلف تامین کنند و در عین حال نیاز طراحان نور و دکوراسیون منزل را تامین کنند. چراغ خطی منبع نور با کیفیتی است که نه تنها خرید و نصب آن مقرون به صرفه است بلکه علاوه بر روشنایی خانه، زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی و حتی نمای بیرونی ساختمان نیز می بخشد. چراغ های LED خطی راه حلی محبوب برای روشنایی منازل و فضاهای اداری و تجاری هستند. آنها همه کاره و کارآمد هستند و در رنگ ها و مدل های متنوعی عرضه می شوند.

چراغ خطی یا لاینر چیست؟

چراغ های خطی نوعی نورپردازی هستند که به صورت یک خط بلند و باریک طراحی می شوند. این نوع چراغ ها معمولا به صورت نوارهای نوری فروخته می شوند و می توان آنها را روی دیوار، سقف یا زیر کابینت نصب کرد. طراحی باریک این نوع چراغ ها به این معنی است که به راحتی در مکان های مختلف قرار می گیرند و جلوه ای ظریف و خاص به فضای داخلی می بخشد. معمولاً از فناوری LED برای ساخت چراغ های خطی استفاده می شود که انرژی کمتری مصرف می کنند و طول عمر بیشتری دارند. طراحی زیبا و منحصربفرد این نوع نورپردازی ها آنها را به انتخابی محبوب برای دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. لامپ های خطی همچنین می توانند سطوح مختلف نوردهی یا رنگ های مختلف برای تنظیم نور محیط داشته باشند و جلوه ای منحصر به فرد به فضا ببخشند.
 
راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی
 
با استفاده از چراغ های خطی می توانید دیوارها، سقف و سایر قسمت های داخلی خانه را به صورت افقی یا عمودی تزئین کنید و جلوه ای زیبا و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کنید.

میزان روشنایی چراغ های خطی

از چراغ های خطی برای نصب بر روی سقف، دیوار، کف و … استفاده می شود. چراغ های سقفی را می توان به روش های زیر استفاده کرد:

  1. چراغ های سقفی توکار
  2. چراغ های سقفی روکار
  3. چراغ های سقفی آویز

این چراغ ها دارای ماژول های مختلف LED و SMD می باشند که میزان روشنایی آن ها بسته به کاربردشان متفاوت است. این چراغ ها کاربرد دکوراتیو نیز دارند و شما باید تصمیم بگیرید که این چراغ ها را در کجا و برای چه منظوری نصب کنید. اگر چراغ‌های خطی را برای نورپدازی کلی محیط نصب می‌کنید، نیاز به چراغ هایی با شدت روشنایی بیشتری دارید. منابع نور انتخاب شده باید متناسب با نوع کاربرد و نیاز پروژه بوده و به درستی انتخاب شوند. نورپردازی خطی اگر به صورت صحیح و اصولی اجرا شود، ظاهری شیک و مدرن به فضا می بخشد و آن را بسیار خیره کننده و زیبا می کند. طیف گسترده ای از چراغ های خط با قدرت نوری بالا و عرض های مختلف در دسترس هستند که به شما کمک می کنند تا نور مناسب را دریافت کنید.
 
راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی
 

اجرای نورپردازی خطی به شکلی صحیح

یکی از مهم ترین ویژگی های چراغ های خطی توزیع یکنواخت نور بدون سو سو کردن و لکه های تیره است. نورپردازی اصولی و صحیح باعث پخش نور یکنواخت در اتاق می شود. یکی از مشکلات مرتبط با نورپردازی خطی نامناسب، تابش خیره کننده است. در نورپردازی با چراغ های خطی به پایین بودن خیرگی توجه داشته باشید و از نور زیاد خودداری کنید زیرا باعث تحریک چشم و ایجاد ناراحتی در آن فضا می شود. یکی از اشتباهاتی که منجر به خیرگی نور خطی می شود، قرار گرفتن چراغ به صورت عمودی بر میز کار است. در نورپردازی چراغ های خطی دیوارها که به قصد دیزاین اجرا می شود از چراغ هایی با شار نوری کم استفاده نمایید. بسته به روش نصب منبع نور به صورت توکار، روکار یا آویز می توانید میزان شارژ نور آنها را تعیین کنید. استفاده از چراغ های خطی توکار در معماری مدرن بسیار جالب است و طرفداران زیادی دارد.

مزایای ویژه چراغ خطی

با توجه به اینکه چراغ خطی محصول مهمی در نورپردازی است، می توان از آن برای ایجاد فضایی منحصر به فرد استفاده کرد. برای خرید و نصب این لامپ ها باید نکات مهمی را در نظر گرفت که در نوع خود حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین مزیت های این لامپ به چندکاره بودن آن مربوط می شود. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که از این چراغ در هر جایی که می خواهید، به صورت توکار یا روکار استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای این چراغ ها ایجاد زیبایی منحصر به فرد در خانه است. بنابراین می توانید از این نورپردازی برای ایجاد محیطی زیبا و دلنشین نیز استفاده کنید.

 

راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مصرف کم برق است. خوشبختانه بررسی ها نشان می دهد که این چراغ ها مصرف بهینه برق دارند و جزو بهترین محصولات موجود در بازار هستند. این باعث صرفه جویی زیادی در مصرف برق خواهد شد. به جرات می توان گفت که این محصول دارای طیف رنگی بسیار زیادی است؛ که از این نظر نیز دست شما برای انتخاب کاملا باز خواهد بود. همانطور که می بینید، چندین عامل دست به دست هم داده اند تا چراغ های خطی را به گزینه ای منحصر به فرد برای شما تبدیل کنند. با توجه به موارد فوق، اگر به این تجهیزات روشنایی نیاز دارید، بهتر است هر چه زودتر آن را خریداری کنید تا از زیبایی آن لذت ببرید.

کمک گرفتن از یک فرد برای مشاوره دکوراسیون داخلی و طراحی باعث میشه که شما در میزان بودجه خود صرفه جویی کنید. شرکت دکوراسیون داخلی سفید ترکیبی از دانش معماری، طراحی داخلی، روانشناسی، مشاوره تخصصی و کوچینگ است. برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه دکوراسیون داخلی سفید با شماره های سایت شرکت تماس بگیرید.

 
راهنمای انتخاب بهترین چراغ خطی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس