5 راهنمای خرید موکت خانگی، اداری، هتلی و…

خرید موکت ساده به نظر می رسد، اما مشکلات خاص خود را دارد. یکی از مهم ترین قسمت های هر دکوراسیون، پوشش کف است. امروزه انواع مختلفی از محصولات به عنوان کفپوش در بازار وجود دارد. یکی از محبوب ترین کفپوش ها موکت است. انواع موکت های خانگی و اداری جزو پرفروش ترین کفپوش های ساختمانی هستند، اما خریداران همیشه از خرید آنها راضی نیستند. دلیلش هم این است که در برخی موارد بدون توجه به راهنمای خرید موکت، محصولی را انتخاب کرده اید که اصلاً با سبک زندگی شما همخوانی ندارد. توجه به موارد مهم هنگام خرید موکت می تواند به تصمیم گیری بهتر، کیفیت بهتر و پرداخت کمتر کمک کند.

اگر به دلایلی جدی تصمیم گرفتید کف آپارتمان، خانه یا محل کار خود را موکت کنید، بهتر است با شرکت دکوراسیون داخلی سفید در این مقاله همراه باشید. در این مقاله راهکارهایی برای انتخاب موکت مناسب ارائه شده است.

مزایای استفاده از موکت

قبل از ارائه راهنمای خرید موکت ابتدا باید به اهمیت و نقش آن در فضای زندگی پی برد. شاید بتوانید احساس نرم و راحتی هنگام راه رفتن روی موکت را یک ویژگی دلپذیر و مهم برای خانه یا محل در نظر بگیرید. علاوه بر این، با خرید موکت و پهن کردن آن در خانه، مکانی امن و دلپذیر برای بازی کودکان فراهم می‌کنید و از آسیب‌های احتمالی در هنگام زمین خوردن جلوگیری می‌کنید. از دیگر مزایای استفاده از موکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از موکت به عنوان عایق در محیط های پر سروصدا استفاده می شود.
  • این نوع کفپوش ها در رنگ ها و طرح های مختلف تولید و به فروش می رسند.
  • شستن آن آسان است.
  • استفاده از این محصول باعث بزرگتر به نظر رسیدن اتاق می شود.
  • این نوع کفپوش ها به راحتی با دکوراسیون هر محیطی ست می شوند.
  • در مقایسه با سایر کفپوش ها هزینه کمتری دارند.
  • و…

 

 

نکات کاربردی و راهنمای خرید بهترین موکت

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید موکت فعالیت می کنند و موکت هایی با ویژگی ها، طرح ها، مدل ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. برای خرید موکت مناسب باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

1.نرمی و راحتی موکت

احساسی که هنگام راه رفتن یا نشستن روی موکت به شما دست می دهد بسیار مهم است. تصور کنید با پای برهنه روی یک موکت نرم، شیک و مجلل راه می روید. چه حس خوشایندی! حسی که موکت به شما می دهد یا نرمی و دنجی است و یا سختی و زبری. البته درست است که موکت زبر تا آخر عمر جواب می دهد، اما اگر استفاده از آن خوشایند نباشد و زبری آن شما را آزار دهد، قطعا از آن استفاده نمی کنید.

2.شکل و طرح موکت

یکی از عوامل مهم و جذاب در انتخاب و خرید موکت، رنگ و شکل آن است. بنابراین برای انتخاب بهتر است به این نکات توجه کنید. رنگ های سرد و خنثی به اتاق های کوچک کمک می کنند بزرگتر به نظر برسند. این درحالی است که رنگ های گرم باعث بسته شدن اتاق و گرم تر بودن آن می شوند. توصیه می کنیم از موکت های تک رنگ در اتاقی پر از طرح ها و وسایل شلوغ استفاده کنید. و وسایل کمتری در آن به چشم می خورند بهتر است بر عکس، از موکت‌هایی با طرح های پر زرق و برق و شلوغ برای اتاق هائی که طرح‌های ساده با وسایل کمتر دارند استفاده نمائید. اگر قصد دارید در آینده نزدیک خانه خود را بفروشید، بهتر است موکت هایی با رنگ خنثی خریداری کنید. این گونه رنگ‌ها تاثیر بهتری بر حس دیداری خریدار خواهد گذاشت.
 

 

3.قیمت موکت

یکی از عوامل مهم در خرید تمامی وسایل منزل از جمله موکت قیمت آنهاست. قیمت موکت می تواند تعیین کننده کیفیت آن باشد و ارتباط مستقیمی با هم دارند. البته همیشه نمی توان گفت که یک موکت گران قیمت مرغوب است، در بسیاری از موارد یک موکت ارزان قیمت می تواند از یک موکت گران قیمت بهتر باشد. برای اطمینان از همخوانی قیمت و کیفیت محصول خریداری شده، بهترین راه حل، خرید آن از یک برند معتبر و شناخته شده است.

4.کاربرد موکت

موکت ها تاثیر زیادی در زیبایی خانه یا حتی ساختمان های اداری دارند و می تواند ظاهر خانه یا محیط اداری شما را تغییر دهند. اگر یک موکت نامناسب برای خانه خریداری کنید، به راحتی فضای خانه را بازشتی روبرو خواهید ساخت. هنگام انتخاب و خرید موکت باید به تعداد وسایل داخل اتاق نیز توجه کرد. اگر می خواهید از موکت در مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید، بهتر است موکتی را انتخاب کنید که بادوام باشد و ماندگاری زیادی داشته باشد. شما می توانید از مدل ها و رنگ های متنوع موکت اداری در محیط اداری استفاده کنید. برای مثال، از موکت های تیره و متراکم در اتاق‌های جلسه رسمی و از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش در سالن‌ها استفاده کنید. خرید موکت اداری مناسب می‌تواند دکوراسیون محیط اداری شما را کاملا تغییر دهد و باعث رونق کسب و کارتان شود. موکت‌های اداری به دو دسته کلی موکت‌های تایل و موکت‌های رولی تقسیم میشوند.

انواع موکت از نظر کاربری عبارتند از:

  • موکت آشپزخانه
  • موکت پذیرایی
  • موکت اتاق خواب
  • موکت مساجد
  • موکت تشریفات
  • موکت اداری
  • موکت هتلی

 

 

5.جنس موکت

موکت ها مختلفی دارند. قیمت موکت اغلب بسته به جنس نوع موکت بالا و پایین می شود. شناخت انواع موکت و موارد استفاده از آنها می تواند یکی از قدم ها برای راهنمایی شما در روند خرید موکت باشد. با توجه به فضایی که موکت را برای آن خریداری می کنید، متریال مناسب را انتخاب کنید. توجه کنید که فضا چقدر شلوغ است و رفت و آمد روی فرش چقدر است. به وسایلی که روی آن چیده می شود توجه کنید. همه اینها به شما کمک می کند تا نوع و جنس موکت مناسب خود را انتخاب کنید. بعضی از موکت ها مقاومت ضعیفی دارند و برای فضاهای پرتردد مناسب نیستند و خیلی زود از بین میروند. اگر فضایی پر رفت و آمد دارید، به دنبال موکت های ضخیم تر و بادوام تر باشید.

مهمترین مزایای موکت نسبت به فرش

الگو و طرح پذیر بودن موکت، شاید مهمترین مزیت موکت در مقایسه با فرش باشد. به این معنی که سایز فرش ها معمولا ثابت و مشخص است. و نمی توان فرش هایی با ابعاد غیرعادی و یا اشکال نامعقول سفارش داد. اما موکت ها به صورت رول در دسترس هستند و می توان آنها را در اندازه ها و شکل هایی سفارش داد که متناسب با فضای زندگی شما قابل برش باشند. یکی از مزیت های موکت نسبت به فرش این است که می توانید تمام فضای مورد نیاز خود را با موکت بپوشانید. بگونه ای که با استفاده از موکت حتی قابلیت پوشش دهی فضای نزدیک مبلمان یا نقاط دفرمه فضا را دارید. نوع مواد اولیه مورد استفاده در موکت با فرش متفاوت است. در موکت های درجه یک و با کیفیت، با ایجاد زیرسازی خوب یک سطح عایق رطوبت، مقاومت موکت را در برابر رطوبت افزایش می دهند.
 

 

جمع بندی

در مقاله بالا نکاتی برای انتخاب یک موکت خوب و بادوام و استفاده از آن ارائه شد. هنگام خرید موکت به نکاتی که در بالا ذکر شد توجه کنید. نکاتی مانند اندازه گیری فضای اتاق، رنگ بندی، متریال موکت و تعیین بودجه مناسب برای خرید می تواند خرید را برای شما آسان کند.

سوالات متداول راهنمای خرید موکت

مزایای استفاده از موکت چیست؟

. شاید بتوانید احساس نرم و راحتی هنگام راه رفتن روی موکت را یک ویژگی دلپذیر و مهم برای خانه یا محل در نظر بگیرید. علاوه بر این، با خرید موکت و پهن کردن آن در خانه، مکانی امن و دلپذیر برای بازی کودکان فراهم می‌کنید و از آسیب‌های احتمالی در هنگام زمین خوردن جلوگیری می‌کنید.

فاکتور های مهم خرید موکت چیست؟

1.نرمی و راحتی موکت، 2.شکل و طرح موکت، 3.قیمت موکت، 4.کاربرد موکت، 5.جنس موکت

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس