طراحی دیوار پشت تخت خواب

طراحی دیوار پشت تخت خواب

یکی از وسایلی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیرگذار است تخت است. تخت خواب ها را می توان با توجه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب دیزاین کرد. به عنوان مثال می توانید تغییراتی در دیوار پشت تخت ایجاد کنید تا با دکوراسیون را از این رو به آن رو کنید. یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون داخلی، طراحی دیوار پشت تخت خواب است. در این مطلب تعدادی از ایده های جذاب برای دیوار پشت تخت شما را بیان می کنیم که در صورت اجرا، اتاق خوابی بی نظیر و رویایی را به شما هدیه می دهد. با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

هدبورد یا دکور پشت تخت چیست؟

هدبورد یا دکور پشت تخت یکی از بخش هایی است که در صورت مدیریت صحیح می تواند ظاهر اتاق خواب شما را به کلی تغییر دهد. با کمک چند ایده جذاب برای دیوار پشت تخت می توانید اتاق خوابی بی نظیر و رویایی با تزئینات داخلی زیبا ایجاد کنید. امروزه تاج بلند تخت را هدبورد می نامند. ولی هر تاج تختی هدبورد نیست. هدبورد کاربرد و البته شکل مخصوص به خود را دارد. هدبورد چیزی است که می تواند ظاهر تخت و حتی اتاق خواب شما را  به کلی تغییر دهد. برای داشتن هد بورد مناسب، ابتدا باید سبک اتاق خواب خود را مشخص کنید. اگر یک اتاق خواب شیک با تخت چوبی و منبت کاری شده دوست دارید، سبک طراحی شما کلاسیک است؛ و اگر لوازم و اکسسوری های ساده با طراحی مینیمالیستی را دوست دارید، بهترین سبک برای اتاق شما مدرن است.
 
طراحی دیوار پشت تخت خواب 1

ایده های مورد استفاده در اتاق خواب می تواند نمونه هایی از قبیل موارد زیر باشد:

  • پارچه های تزئینی برای پشت تخت خواب
  • استفاده از تابلو‌ها
  • استفاده از عکس های خانوادگی
  • استفاده از آویزهای سقفی
  • استفاده از مصالح متفاوت
  • نصب مجسمه روی دیوار
  • استفاده از پرده روی دیوار پشت تخت
  • نصب آینه روی دیوار پشت تخت خواب
  • ایجاد گالری روی دیوار اتاق خواب
  • نصب آینه های دکوراتیو روی دیوار
  • استفاده از دیوارپوش چوبی
  • لمسه کاری دیوار تخت خواب
  • نورپردازی بر روی دیوار
  • تزیین بالای تخت خواب با تور
  • قرار دادن گلدان
  • و…

اجرای اکسنت وال چگونه است؟

بررسی تعدادی از ایده های طراحی دیوار پشت تخت خواب

1. استفاده از تابلو‌ها

اگر اتاق شما ساده و مینیمال است، یکی از راه ها استفاده از تصاویر مناظر، مکان های دیدنی جهان یا نقاشی های زیبا است. عکس هایی که وقتی به آنها نگاه می کنید احساس خوبی به شما دست می دهد. قرار دادن تابلو ها به دیوار اتاق شما حس هویت می بخشد و ظاهری منحصر به فرد به آن می بخشد.

2. رنگ یا کاغذ دیواری

یکی از راه های جلب توجه به یک دیوار خاص، استفاده از یک رنگ متمایز است. با استفاده از این راه حل می توانیم دیوار پشت تخت را جذاب کنیم. بهتر است برای انتخاب رنگ، سراغ تضاد تیره یا روشنی بروید. امروزه کاغذ دیواری هایی با طرح ها، رنگ ها و متریال های فراوان در بازار موجود است. برای انتخاب مدل با توجه به سلیقه و طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید جست و جو کنید. یکی از مزیت های «کاغذ دیواری» این است که اگر از طرح و رنگ آن خسته شدید، به راحتی می توانید آن را تغییر دهید.

3. نورپردازی روی دیوار

به طور کلی یکی از مراحل اصلی در طراحی داخلی نورپردازی است. با کمک نور می توانید توجه را در جهت خاصی جلب کنید. با تغییر نور می توانید تغییرات قابل توجه و بزرگی در سبک فضای خود ایجاد کنید. دقت کنید نورپردازی علاوه بر زیبا بودن کاربرد هم داشته باشد.

7 راه تزیین هنرمندانه دیوار پشت تلویزیون

4. لمسه کاری دیوار تخت خواب

امروزه لمسه کاری با پارچه های خاص و زیبا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پارچه های نرم به جای دیوارهای سخت باعث نرمی و تمیزی برای افراد می شود. دقت کنید که رنگ پارچه لمسه کاری با رنگ بقیه دیوارها و مبلمان چوبی همخوانی داشته باشد.

5. دیواری با متریال متفاوت در پشت تخت‌خواب

اگر به دنبال تغییر چشمگیرتری هستید، می توانید از مواد مختلفی برای دیوار پشت تخت استفاده کنید. مثلا متریال دیوار پشت را از سنگ های آنتیک کار کنید و یک کنسول کوتاه پشت تخت قرار دهید تا بتوانید آباژورهای زیبا و جذاب را روی آن قرار دهید.

6. دیوارپوش سه بعدی پلیمری پشت تخت خواب

دیوارپوش های پلیمری به دلیل ارگانیک بودن، تنوع رنگ و شکل، وزن سبک و سهولت در نصب در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد فراوانی دارند. از این رو بهترین گزینه برای دیوار پشت تخت هستند. این دیوارپوش پلیمری علاوه بر طراحی و رنگ، هم عایق صدا و هم عایق حرارتی است.
 
طراحی دیوار پشت تخت خواب 3

✅سخن پایانی

اتاق خواب همیشه برای ما منبع آرامش است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند اتاق خواب خود را به مکانی آرامش بخش و دور از سر و صدا و استرس تبدیل کنند. برای قسمت های مختلف اتاق خواب می توانید از ایده های جالب برای خارج کردن یکنواختی اتاق خوابتان استفاده کنید. از آنجایی که تخت خواب، نقطه کانونی اتاق است، باید در طراحی فضای آن دقت و توجه ویژه ای شود. برخی از افراد ممکن است فکر کنند چون اتاق خوابشان کوچک است، نمی توانند آن را دکور کنند. در صورتیگه با کمی توجه و خلاقیت می توانیم تغییری اساسی در طراحی اتاق خواب ایجاد کنیم. یکی از روش هایی که می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند، طراحی دیوار پشت تخت خواب است. در این مطلب سعی کردیم ایده های جالبی در مورد تزیین دیوار پشت تخت بیان کنیم.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس