مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان

مقدمه

از سال هایی که خانه ها به همان سبک و سیاق ساخته می شدند، مدت زیادی می گذرد. و این روزها تنوع مصالح به کار رفته در طراحی نمای ساختمان ها افزایش یافته است. انتخاب این نوع متریال تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله قیمتی است که سرمایه گذار حاضر است برای این کار هزینه کند.

 

هزینه ساخت نما چقدر است؟

 

در ادامه قصد داریم در مورد مزایا و معایب مصالح کاربردی مختلف که در طراحی نما استفاده می شود و اهمیت برآورد هزینه اجرای آنها بیشتر توضیح دهیم.

مزایا و معایب مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان

در سبک های مختلف طراحی نما از متریال های مختلفی استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

 

نمای آجری

 

یکی از قدیمی ترین مصالحی که در ساخت طراحی نما استفاده می شود آجر است، اگرچه به ندرت از آن به تنهایی استفاده می شود، اما هنوز ساختمان های زیادی با این نما در شهر وجود دارد. این نما به زیبایی الان نیست. اما در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم است و علاوه بر آن به راحتی یافت می شود و قیمت آن نسبت به سایر مصالح مورد استفاده در ساخت نما ارزانتر است. آجر در طراحی ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد دارد و برای اجرای آن به مهارت و تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

 

صورت سنگی

 

سنگ را می توان رسماً یکی از گران ترین و سنگین ترین مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان دانست. نمای سنگی جلوه ای بسیار زیبا و فوق العاده به ساختمان می دهد. همچنین این سنگ در برابر تغییرات محیطی بسیار مقاوم است و در اثر باد و باران آسیبی نمی بیند. این ماده را می توان در ساختمان های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کرد. سنگ همچنین یک عایق عالی در برابر تغییرات دما و آلودگی صوتی است و در اثر آتش سوزی از بین نمی رود.

اما اجرای آن هزینه بر بوده و باعث افزایش وزن ساختمان می شود. بنابراین در طراحی نمای ساختمان در مناطق زلزله خیز کاربرد ندارد. ساخت نماهای سنگی بسیار زمان بر است و نباید در آب و هوای بسیار سرد و خشک از آن استفاده کرد. زیرا امکان شکستن یا افتادن سنگ وجود دارد.

 

نمای یکپارچه

 

کامپوزیت یکی از جدیدترین مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان است. با استفاده از این نما می توانید به ساختمان خود ظاهری مدرن ببخشید. یکی از مزایای استفاده از این نما سبک بودن آن است که به مقاومت ساختمان در برابر زلزله کمک زیادی می کند. علاوه بر این، اجرای آن بسیار سریع است که می تواند در پایان کار طراحی جلویی بسیار مهم باشد. این ترکیب یک صداگیر بسیار خوب است و در طراحی نمای ساختمان های واقع در مناطق شلوغ استفاده می شود. ترکیب دارای تنوع رنگ بالایی است و می تواند جلوه زیبایی به ساختمان بدهد، علاوه بر آن می توان از آن برای آب بندی ساختمان استفاده کرد.

با این حال، کامپوزیت دارای معایبی است. مثلا به صرفه نیست. جدا از هزینه ای که برای خرید ورق های کامپوزیت باید بپردازید، برای پیاده سازی آن نیاز به زیرساخت نیز دارد. چنین نما در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت چندانی ندارد و می تواند توسط باد منفجر شود. همچنین به سرعت کثیف می شود و ذرات گرد و غبار را می گیرد، بنابراین باید هر روز تمیز شود.

 

 ترم وود

 

ترمووود چوبی است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و یکی از مستحکم ترین متریال هایی است که برای ساخت طراحی نما استفاده می شود. ترمووودها آسان هستند و اجرای آنها نیاز به زمان زیادی ندارد. علاوه بر این، رنگ ها و اندازه های متنوعی دارند و عایق حرارتی بسیار خوبی به حساب می آیند. اما نمای چوبی نیاز به نگهداری دارد و پوشش باید سالانه حفظ شود.

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان

 

ماسک شیشه ای

 

شیشه یکی از مدرن ترین مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان است. استفاده از این متریال جلوه ای بسیار زیبا و درخشان به ساختمان می دهد. شیشه در عین حال بسیار زیباست. اول اینکه استفاده از شیشه در نمای خانه باعث افزایش نور طبیعی در ساختمان می شود. این نما به سرعت ساخته می شود و در صورت استفاده از نوع دو جداره می تواند یک عایق عالی برای آلودگی دما و صدا باشد.

از جمله جنبه های منفی این ماده می توان به ایجاد جرم و کثیفی اشاره کرد که باعث افزایش هزینه کار می شود. هزینه اجرای آن نیز بالا بوده و در برابر آتش سوزی و زلزله مقاوم نیست. علاوه بر این، از آنجایی که فضای داخلی را روشن می کند، در کشور ما انجام آن در یک ساختمان مسکونی پذیرفته نیست، بنابراین اغلب در طراحی مغازه ها استفاده می شود.

هزینه ساخت نما چقدر است؟

هزینه ساخت بیرونی تا حد زیادی به نوع مصالح استفاده شده در طراحی نمای ساختمان بستگی دارد. با انتخاب مصالحی مانند سنگ یا شیشه می توانید هزینه های ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. بنابراین برآورد هزینه در زمان طراحی ساختمان موضوع بسیار مهمی است. برای برآورد دقیق و واقع بینانه نیاز به نظر کارشناسان با تجربه در این زمینه دارید. کارشناسان ما در شرکت دکوراسیون سفید  می توانند به شما در برآورد هزینه های مربوط به ساخت و اجرای نما کمک زیادی کنند.

تیم ما به لطف سال ها تجربه در طراحی و ساخت ساختمان های مختلف، یکی از بهترین شرکت های طراحی نما می باشد که بسته به هدف، قیمت، اقلیم و آب و هوا، مد و گرایش های روز می تواند بهترین خدمات را ارائه دهد. نمای مناسبی برای ساختمان خود طراحی کنید. همچنین می توانند هزینه نهایی نما را برای شما با دقت بالا تخمین بزنند تا نمای کلی را به دست آورید. شما می توانید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شرایط همکاری و خدماتی که می توانیم به شما ارائه دهیم را به شما اطلاع دهند.

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان

مطالب مرتبط

طراحی نمای خانه یک طبقه به سبک آریایی

نمای داخلی ساختمان لوکس

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس