معرفی پرده شید

معرفی پرده شید

هنگامی که می خواهیم در خانه یا محل کار خود تغییراتی ایجاد کنیم، پرده ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند. تغییر پرده ها به به تغییر ظاهر کلی دکوراسیون داخلی شما کمک می کند. پرده های شید یکی از بهترین نمونه های پرده های مدرن، شیک و جذاب هستند. یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین فضای داخلی منازل، اماکن تجاری و اداری استفاده از انواع پرده شید است. کلمه شید به لاتین به معنای سایه است؛ در واقع می توان گفت که این نوع پرده ها در ابتدا به منظور ایجاد سایه در پنجره ها استفاده می‌شدند. چیزی که این پرده مدرن را بسیار محبوب کرده است عملکرد آن است. پرده های شید به شما این امکان را می دهند که هر چقدر که می خواهید نور طبیعی را وارد فضای خود کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید. این پرده در طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می شود و اگر به طراحی مدرن علاقه مند هستید، می تواند ظاهری منحصر به فرد به فضای شما ببخشد.

پرده شید چیست؟

پرده شید پرده ای با ساختار مستحکم تر نسبت به پرده های پارچه ای است. شاید بتوان آن را شبیه پرده های کرکره ای دانست با این تفاوت که طرح ها و انواع مختلفی از این نوع پرده ها وجود دارد که آن را برای هر نوع دکوراسیونی مناسب می کند. پرده شید مانند هر پرده دیگری چهارچوب پنجره را در بر می گیرد با این تفاوت که همانند یک سایه بان روی پنجره قرار گرفته و عبور نور را به طور کامل مسدود می کند. برخلاف پرده های پارچه ای، این نوع پرده به صورت افقی باز و بسته می شود. به این صورت که برای باز شدن باید همانند کرکره در بالا جمع گردد.
 

پرده شید رول متشکل از یک لایه پارچه است که حول یک محور می‌چرخد. برای تنظیم نور، می توان پرده را حول محوری که بالای آن قرار دارد بالا یا پایین کشید. این پرده‌ها به صورت کامل در قاب پنجره قرار می‌گیرند. امروزه این پرده ها در متریال و طرح های مختلفی ساخته می شوند. به این ترتیب مشتری گزینه های بی شماری دارد. به عنوان مثال، این روزها پرده های شید تصویری طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کاربرد پرده شید چیست؟

پرده شید با توجه به ویژگی ها و انواع مختلفی که دارد، پرده ای پرکاربرد محسوب می شود. اگرچه اغلب فکر می‌کنند که پرده‌ها فقط برای تزیین فضای داخلی خانه یا محافظت از فضای داخلی خانه مناسب هستند، پرده‌های شید نیز در محیط‌های اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. سادگی و کلاسیک بودن این مدل پرده، آن را به پرده ای شیک و در عین حال مجلل برای دکوراسیون اداری و تجاری تبدیل کرده است. علاوه بر این، پرده های شید به طور گسترده ای برای جلوگیری از نفوذ نور و گرما در شهرها و مناطق مسکونی یا تجاری که گرما بیشتر است استفاده می شود. بنابراین با توجه به ساختار و پلان یک ساختمان، میزان حرارت داخلی و نوع دکوراسیون انتخابی می توان از انواع پرده های شید استفاده کرد.
 

مزایا پرده شید چیست؟

مهم ترین مزایای پرده های شید عبارت است از:

  1. نصب آسان و سریع
  2. شستشوی راحت
  3. تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ
  4. تناسب با منازل مدرن و ساده
  5. کاربرد زیاد در آشپزخانه، رستوران، هتل، منزل، اتاق خواب
  6. این پرده ها را می توان به صورت دستی یا با کنترل از راه دور تنظیم کرد.
  7. پرده های ضخیم شید از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.
  8. و…

پرده هوشمند شید چیست؟

این پرده های هوشمند نه تنها دارای یک موتور کنترل از راه دور هستند، بلکه قابل برنامه ریزی هستند و بسته به شرایط محیطی مختلف به طور خودکار بسته یا باز می شوند. پرده های هوشمند شید رول بسیار پیشرفته هستند و با نصب نرم افزارهای مخصوص روی گوشی های موبایل و سنسورهای قرار داده شده در قسمت های مختلف اتاق می توان دستورات مختلفی را ارسال کرد.
 

پرده زبرا چیست؟

راهنمای شستشوی پرده شید

تمیز کردن پرده های شید بسیار آسان است، زیرا آنها از پلی استر ساخته شده اند. بسیاری از اوقات شما فقط باید پرده را گردگیری کنید و برای تمیز کردن آن نیازی به انجام کار دیگری ندارید. می توانید گرد و غبار را با جاروبرقی تمیز کنید. از یک مدل که برس نرم دارد، برای جاروبرقی خود استفاده کنید و در حالیکه دستگاه را روی قدرت مکش کم تنظیم کرده‌اید و پرده را از پشت نگه داشته‌اید، به آرامی ‌روی پارچه را از بالا به پایین جارو بکشید. این کار از چروک شدن و مکش پارچه به داخل لوله جاروبرقی جلوگیری می نماید. اگر برس جاروبرقی ندارید، می توانید لوله جاروبرقی را با یک جوراب نازک بپوشانید.
 

4.4/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس