مهمترین اکسسوری های هوم آفیس

مهمترین اکسسوری های هوم آفیس (1)

در سال های اخیر هوم آفیس (Home Office) به یکی از نیازهای خانه های امروزی تبدیل شده است. امروزه مشاغل مختلف به روش هایی تکامل یافته اند که می توان از راه دور و آنلاین  آن ها را انجام داد. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند از اجاره دفتر خودداری کنند و از خانه شروع به کار کنند تا هزینه های خود را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید کاهش دهند. در این شرایط فراهم کردن فضایی در منزل به عنوان دفتر کار خانگی یا هوم آفیس ضروری به نظر می رسد. این موضوع به ویژه برای افرادی که از راه دور کار می کنند و همیشه از خانه کار می کنند بسیار مهم است. پس اگر می خواهید در مورد انواع لوازم و اکسسوری هایی که برای دکوراسیون دفتر کارتان مناسب است بدانید، تا پایان این مقاله با شرکت دکوراسیون سفید همراه باشید.

هوم آفیس چیست؟

هوم آفیس به فضایی اطلاق می شود که افراد به صورت روزانه و معمولاً برای انجام وظایف خود در آن حضور دارند اما این فضا در منزل خود آنها قرار دارد نه در محیط اداری. به لطف پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، امروزه بسیاری از افراد می توانند برخی یا حتی تمام کارهای خود را در خانه انجام دهند. به جای قرار گرفتن در یک محیط مشترک مانند اداره یا محل کار، می توانند در خانه بمانند و کار خود را برای کارفرما بفرستند. هوم آفیس به افراد اجازه می دهد تا به طور انعطاف پذیر و مستقل کار کنند.به عنوان مثال، یک دفتر کار خانگی می تواند در ترافیک روزانه و هزینه های رفت و آمد صرفه جویی کند. علاوه بر این، با استفاده روزافزون از فناوری و ارتباطات، دستگاه هایی مانند اینترنت پرسرعت، ابزارهای ارتباطی مانند تلفن همراه و نرم افزارهای همکاری از راه دور، همکاری در این فضا را تا حد زیادی تسهیل و امکان پذیر کرده است.
 
مهمترین اکسسوری های هوم آفیس (4)

مزایای داشتن هوم آفیس

اگر در خانه کار می کنید، داشتن دفتر کار به شما این امکان را می دهد که زمان کار را حس کنید و از فضای خانواده جدا شوید و بدون مزاحمت فرزندان و بدون سروصدا با تمرکز بالا کار کنید. علاوه بر این، مکانی کاملا مجزا برای وسایل کار شما در نظر گرفته شده است و می توانید تمامی فایل ها و ابزار مورد نیاز خود را در یک مکان قرار دهید. همان طور که در مقدمه هم گفته شد یکی دیگر از مزایای اتاق کار یا هوم آفیس کاهش هزینه‌ است. این اجازه می دهد تا افراد با همکاران و مدیران خود ارتباط برقرار کنند و به راحتی اطلاعات را بدون قرار گرفتن در یک مکان فیزیکی مشترک به اشتراک بگذارند. به این ترتیب هزینه ای برای دفتر و رفت و آمد پرداخت نمی کنید. در صورت داشتن مهمان و رفت و امد همکارانتان یک فضای مجزا و کاری خواهید داشت.

 

طراحی دفتر کار خانگی


 

انواع اکسسوری های هوم افیس کدامند؟

برای تزیین دفتر کار خانگی به ابزار و وسایل مختلفی نیاز دارید که در کنار هم یک هوم آفیس را تشکیل می دهند. برخی از این وسایل ضروری و اصلی هستند، در حالی که برخی دیگر به عنوان اکسسوری اختیاری استفاده می شوند. برخی از این تجهیزات عبارتند از:

1. میز اداری

اولین و مهم ترین تجهیزات اداری خرید میز اداری است. برای سهولت در کار طولانی و کاهش خستگی باید به میز و صندلی اداری مناسب توجه کنید. اندازه میز باید با توجه به مساحت اتاق شما انتخاب شود. البته بهتر است برای حفظ سلامتی خود یک میز ارگونومیک با قابلیت تنظیم ارتفاع انتخاب کنید.

2. صندلی اداری

ارگونومیک میز و صندلی باید به طور همزمان رعایت شود. صندلی اداری یکی از مهم ترین لوازمی است که نه تنها بدن را راحت می کند، بلکه سلامت شما را به مرور زمان تضمین می کند. صندلی های اداری ارگونومیک حالتی منظم دارند و پشتی و نشیمنگاهی نرم دارند.
 
مهمترین اکسسوری های هوم آفیس (2)

3. سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ

لپ تاپ یا لوازم الکترونیکی کامپیوتری از رایج ترین تجهیزات اداری برای دفاتر خانگی هستند که به شما در کارتان کمک می کنند. اما اگر می خواهید سیستم شما فضای کمتری را اشغال کند، لپ تاپ انتخاب بهتری است.

4. تجهیزات الکترونیکی

به غیر از سیستم کامپیوتری، به تجهیزات جانبی مختلفی مانند هدست، چاپگر، وب کم، ماوس و صفحه کلید مناسب نیز نیاز دارید.

5. بالشتک های ضد خستگی

برای کاهش فشار روی گردن و کمر، بالش های ارگونومیک طبی را در انواع تجهیزات اداری خانگی تهیه کنید. این بالش در انواع مختلف موجود است و زیر نشیمنگاه و پشت گردن قرار می گیرد.

6. پارتیشن اداری

ممکن است محیط خانه شلوغ باشد یا سر و صدای بیرون مانع از تمرکز کامل شما بر روی کار شود. برای جلوگیری از این امر، می توانید یک پارتیشن آکوستیک در اتاق خود قرار دهید. این قطعات برای عایق صدا مناسب بوده و قیمت خرید آن پایین است.

در بالا برخی از مهمترین تجهیزات هوم آفیس معرفی شد. اما در زیر به تعدادی از وسایل ضروری دیگر برای هوم‌آفیس اشاره می کنیم.

  • چراغ مطالعه
  • شلف یا کتابخانه
  • یک یا دو صندلی انتظار
  • یک پاف
  • میز جلومبلی
  • گاوصندوق
  • دوربین دیجیتال
  • تخته سیاه یا سفید
  • رول کاغذ یادداشت
  • انواع لوازم‌التحریر
  • زیرپایی
  • تابلوهای تزئینی
  • ساعت دیواری
  • پرده
  • جالباسی
  • شارژر رومیزی موبایل
  • سه‌راهی برق
  • مودم
  • وسایل پذیرایی
  • وسایل نظافت
  • و…

 
مهمترین اکسسوری های هوم آفیس (3)

جمع بندی

برای طراحی هوم آفیس (Home Office) در منازل بزرگ، معمولا یکی از اتاق‌ها به عنوان هوم آفیس در نظر گرفته می‌شود. در این اتاق تختی وجود ندارد و مبلمان بسیار راحت و دنجی وجود دارد تا افراد به جای استراحت روی کار خود تمرکز کنند. اما یک دفتر کار خانگی فقط برای خانه های بزرگ نیست.امروزه کم نیستند افرادی که آپارتمان های کوچک را برای یافتن مکانی برای خواب و استراحت و پذیرایی از چند مهمان و یافتن مکانی مناسب برای کار و مطالعه به دفتر کار خانگی تبدیل می کنند.

امروزه بسیاری از افراد به دلیل مزایای فراوان، کار از راه دور را انتخاب می کنند. برای داشتن احساس و مسئولیت کار در منزل، باید بخشی را به عنوان محل کار خود انتخاب کنید. یک دفتر خانه شخصی بهترین مکان برای کار و تحقیق شماست. اهمیت این قسمت از خانه باعث شد مبلمان و دکوراسیون اداری آن اهمیت پیدا کند. برای داشتن یک هوم آفیس مجهز باید به نکاتی مانند سبک دکوراسیون، نورپردازی و نوع تجهیزات اداری توجه کرد. در این مطلب از شرکت دکوراسیون داخلی سفید به تفصیل در مورد اکسسوری های هوم آفیس صحبت کردیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس