نقش و تاثیر دیوارکوب در دکوراسون داخلی چیست؟

نکات بااهمیتی وجود دارد که باید در مورد طراحی داخلی منزل بدانید اما آیا تا بدین لحظه به دیوارکوب فکر کرده‌اید؟ در دکوراسیون داخلی خانه، از سبک های سنتی گرفته تا مدرن، نقش دیوارکوب ها کمک به نمایان شدن سبک کلی اتاق شما است. در واقع دیوارکوب به عنوان یک تزیین فوق العاده برای دکوراسیون جلوه خاصی دارد. دیوارکوب ها در انواع مختلف با طرح ها و رنگ های زیبا و متفاوت تولید می شوند که قابل استفاده در قسمت های مختلف محل سکونت یا محل کار و یا محیط های دیگر می باشند.

دیوار کوب چیست؟

دیوارکوب پوششی است که روی دیوار استفاده می شود و نه تنها اتاق را زیبا می کند بلکه عیوب آن را نیز می پوشاند. دیوارکوب دیوار به عنوان دیوارپوش نیز شناخته می شود و در انواع مختلفی قابل ارائه است. اگر نگاهی به بازار بیندازید، انواع مختلفی را در بازه های قیمتی مختلف پیدا خواهید کرد که در عین حال اتاق را زیبا می کنند.  در ضمن طرح های سنتی نیز رایج ترین طرح های موجود در بازار هستند. که پس از سبک مدرن مورد استقبال قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع و نقش دیوارکوب در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید.
 

 

نقش دیوارکوب در دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین نکاتی که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد، دکوراسیون دیوارها است. دیوارها نقش موثری در زیباسازی اتاق دارند و جلوه زیبایی به آن می بخشند. دیوارکوب ها تنوع زیادی دارند و به عنوان دیوارپوش استفاده می گردند. استفاده از دیوارکوب ها در قسمت های مختلف خانه می تواند آن را از یکنواختی خارج کرده و جلوه خوبی ایجاد کند. اما باید به یاد داشته باشید که از این عنصر به درستی استفاده کنید. همچنین در هنگام نصب دیوارکوب ابتدا باید فونداسیون مناسبی برای آن ایجاد شود تا دیوارکوب به بهترین شکل ممکن بر روی دیوار نصب شود. دیوارکوب ها در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشند که میتوانید بنابر سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید.

راهنمای استفاده از دیوارکوب

1️⃣ قاب برای آثار هنری

یکی از جالب ترین راه ها برای استفاده از دیوارکوب ها در دکوراسیون داخلی، طراحی آنها برای آثار هنری منزلتان است. که به اتاق نشیمن شما ظاهری مدرن، شیک و جذاب می بخشد.

2️⃣ اشکال هندسی

دیوارکوب های چند ضلعی مخصوصاً مربعی می توانند ظاهری منظم به دیوار ببخشند. از آن جایی که چشم انسان ها دوستدار نظم و قرینگی است؛ شما یک نتیجه منحصر به فرد دریافت خواهید کرد.

3️⃣ طراحی های مینیمال

امروزه دکوراسیون منزل به سمت سادگی پیش می رود. در نتیجه استفاده از دیوارکوب های ساده و مینیمال در کنار نورپردازی زیبا می تواند جلوه بصری زیبایی را برای شما به ارمغان آورد.

4️⃣ رنگ های خنثی

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خانه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و به آن‌ها عمق می‌بخشد. اگر به فکر داشتن یک دکوراسیون ساده هستید که خانه کوچک شما را بزرگتر نشان دهد. انتخاب دیوارکوب های ساده و تک رنگ بی نظیر است.

انواع دیوارکوب

درست است که نقش موثر دیوارکوب ها در دکوراسیون داخلی منازل را نمی توان انکار کرد، اما همه انواع دیوارکوب را نمی توان برای یک قسمت خاص استفاده کرد. برای مثال، مهم است که ابتدا تصمیم بگیرید که آیا به دنبال دیوارکوب برای فضای داخلی یا باز هستید، همچنین باید اندازه اتاق و سایر منابع نور را در نظر بگیرید. بعضی از انواع دیوارکوب های عبارتند از:

  • دیوارکوب نوری (چراغ دیوارکوب)
  • دیوارکوب دکوری و تزئینی
  • دیوارکوب سبک کانتری
  • دیوارکوب مدرن مینیمال
  • دیوارکوب سبک صنعتی شهری
  • دیوارکوب سنتی
  • و…

در چه قسمت هایی می توان از دیوارکوب استفاده کرد؟

استفاده از دیوارکوب در قسمت های مختلف خانه می تواند تاثیر بسزایی در طراحی داخلی داشته باشد. یکی از مکان‌های خوب برای استفاده از دیوارکوب، در ورودی خانه شما است. زیرا ورودی خانه اولین قسمتی است که افراد هنگام ورود به خانه با آن مواجه می شوند. بنابراین انتخاب مدل مناسب دیوارکوب برای این قسمت بسیار مهم است. برای انتخاب دیوارکوب مناسب در این قسمت باید به میزان نورپردازی و نور طبیعی توجه کرد. اگر میزان نور در این قسمت کم است، بهتر است از رنگ های روشن برای انتخاب دیوارکوب استفاده کنید.
 

 
اگر می خواهید از دیوارکوب در اتاق نشیمن استفاده کنید، بهتر است ابتدا دیوار شاخص را انتخاب کنید و سپس از دیوارکوب های مناسب برای تزئین آن استفاده کنید. این می تواند تفاوت زیادی در اتاق نشیمن ایجاد کند. اما به یاد داشته باشید که از این مورد فقط برای یک دیوار استفاده کنید. اگر می خواهید از دیوارکوب در آشپزخانه استفاده کنید، بهترین قسمت دیوار بین کابینت ها است. توجه به استفاده از دیوارکوب هایی که رنگ آنها با رنگ کابینت ها همخوانی دارد، ضروری است. بهترین مکان برای استفاده از دیوارکوب در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب است. نورپردازی مناسب در این قسمت می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آن داشته باشد.

مزایای استفاده از دیوارکوب

استفاده از دیوارکوب دارای مزایای زیر است:

  • دیوارکوب ها سبک و بادوام هستند.
  • نصب آنها ساده و سریع است.
  • استفاده از آنها به عنوان عایق صدا و حرارت نیز عمل می کند.
  • تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است.
  • امکان نصب دیوارکوب بر روی تمامی سطوح وجود دارد.
  • دیوارکوب در برابر نفوذ حشرات نیز مقاوم است.
  • و…

✔سخن پایانی

دیوارکوب ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه دارند. اکثر دیوارکوب ها نقش تزئینی دارند اما برخی از آنها نقش کاربردی نیز دارند. امروزه استفاده از دیوارکوب این امکان را فراهم می کند که به سرعت، با قیمت مناسب و با استفاده از طرح ها و رنگ های مختلف، دیوار ساختمان ها را تزیین کنید. دیوارکوب های تزیینی به فضا و دکوراسیون منزل رنگ می بخشند، اما دیوارکوب هایی هستند که می توانند به عنوان رخت آویز نیز استفاده شوند. از آن جایی که در طیف وسیعی از مدل ها و متریال ها در بازار هستند؛ شما می توانید با توجه به سلیقه خود و خانه و طرحی که دوست دارید بهترین مدل را انتخاب کنید و علاوه بر زیبایی، از مزایای بی شماری بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس