نمای داخلی خانه ساده و شیک

نمای داخلی خانه ساده چگونه است؟

برای طراحی نمای داخلی خانه ساده لازم نیست هزینه های زیادی را خرج کنید یا با شرکت ‌های بزرگ برای طراحی داخلی قرارداد ببندید؛ چند راه کار ساده وجود دارد که می‌توانید بر اساس آنها، محیط خانه را زیباتر و جذاب تر کنید. هدف از طراحی ساده و شیک در نمای داخلی منزل این است که قسمت های مختلف داخل خانه را آرامش بخش طراحی کنید به گونه ای که سبک زندگی شما را تغییر دهد.

نمونه پروژه انجام شده دکوراسیون داخلی منزل توسط متخصصان شرکت دکوراسیون داخلی سفید

 
انتخاب ابزارها برای طراحی نمای خانه ساده، کاملاً به سلیقه شخصی و بستگی دارد. ممکن است یک عنصر برای یک گروه از افراد جذاب باشد و برای گروهی دیگر کم اهمیت جلوه کند. آنچه اهمیت دارد این است که در ابتدای راه طراحی نمای داخلی، بهتر است بودجه اولیه خود را تنظیم کنید و بر اساس آن، از قسمت ‌های مهم تر خانه شروع کنید. با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید تا این موضوع را به صورت عمیق تر بررسی بکنیم.

 

 

خانه شیک و ساده

چه کسی دوست ندارد که خانه ای شیک و ساده داشته باشد و آن را تزئین کند؟ وسایل زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان چیدمانی شیک و ساده برای دکوراسیون داخلی یک فضا ایجاد کرد. در ادامه لیستی از نکات ضروری برای دکوراسیون داخلی منزل آورده شده است که می توانید چیدمانی ساده و شیک طراحی کنید و فضا را زنده کنید. به عبارتی داشتن یک خانه شیک و ساده یا به اصطلاح خانه زیبا و باکلاس می تواند آرزوی هر فردی باشد. اما تحقق این رویا چندان سخت نیست و با الهام گرفتن از تصاویر خانه های زیبای دیگران می توانید به همان زیبایی و حتی خانه زیباتر دست پیدا کنید.

نکته هایی برای تغییرات در نمای داخلی خانه ساده

  • نکته شماره ۱: از تغییرات در ورودی خانه استفاده کنید

 اولین و مهمترین راهکاری که شما برای نمای منزل ساده می توانید از آن قسمت شروع کنید این است که طراحی را از قسمت ورودی آپارتمان آغاز نمایید. رنگ کردن درب ورودی خانه، چیدمان اسباب و وسایل در راهروی ورودی و نصب تزئینات بر روی درب – نظیر تزئینات حلقه گل – چند ایده بسیار ساده و کم هزینه است که در این قسمت قابل اجرا هستند. در بسیاری از ساختمان های مدرن، امکان تغییر رنگ درب آپارتمان وجود ندارد اما شما می توانید از لوازم زیبا برای زیباسازی درب ورودی استفاده کنید. برای خانه های ویلایی، امکان رنگ کردن درب های ورودی ساختمان وجود دارد.
جذاب ترین رنگ ها را می توانید در این قسمت استفاده کنید. در قسمت نمای ورودی خانه، داخل راهرو، نزدیک درب ورودی می ‌توانید از میزهای کوچک، جا کفشی، دیوارکوب ساده برای آویزان کردن کلید و حتی از گلدان ها یا قاب عکس استفاده کنید. قرار دادن یک جعبه یا یک محفظه استوانه ای شکل در نزدیکی ورودی خانه به عنوان جایگاه کیف یا چتر و لوازمی نظیر واکس کفش، چند پیشنهاد ساده هستند که به هزینه های زیاد نیاز ندارند.

 

 

  • نکته شماره ۲: رنگ های ساده برای دیوارها، در کنار نورپردازی

دومین ترفند که هزینه زیادی از شما نمی گیرد و ما برای اجرای بهترین دکوراسیون منزل ساده به شما پیشنهاد می کنیم این است که دیوارهای خانه را به رنگ روشن نقاشی کنید. برای اتاق خواب می توانید رنگ صورتی یا آبی یا نقره ‌ای را انتخاب کنید. رنگ دیوارها برای اتاق کودک می‌تواند صورتی یا آبی باشد. رنگ های خاکستری یا رنگ بژ برای سالن نشیمن پیشنهاد می شوند. اگر قرار است دیوار اتاق ها را رنگ کنید با توجه به متراژ اتاق، رنگی را انتخاب کنید که فضا را بزرگتر و پرنورتر جلوه می دهد. هنگام طراحیدکوراسیون منزل ساده از نورپردازی غافل نشوید. انتخاب لوستر مناسب یا چراغ های آویزان برای هر قسمت نیز اهمیت دارد.

نورپردازی در خانه ساده به روش مصنوعی به چند دسته تقسیم می‌شود که به شرح زیر می‌باشند:

۱- نورپردازی عمومی یا محیطی خانه ساده

این نوع روشنایی و نورپردازی برای روشن نمودن فضای کلی محیط خانه ساده به کار می‌رود. در همه منازل باید جدا از سایر روشنایی‌ها، یک نور کلی و یک دست وجود داشته باشد. نورپردازی محیطی یا عمومی که معمولا برای آن از لامپ‌های سقفی حبابدار و یا لوسترها استفاده می‌کنند، نور را به صورت یکسان در محیط منتشر می‌کند و باعث ایجاد یک روشنایی کلی می‌شود. به عنوان مثال شما در اتاق خواب خود علاوه بر چراغ خواب و آباژور که بخشی از فضا مانند اطراف تخت خواب را روشن می‌کند، باید از یک روشنایی دیگر نیز برای روشن کردن کل محیط اتاق استفاده کنید.

۲- نورپردازی کاربردی یا موضعی منزل ساده

در این مدل برخلاف نورپردازی عمومی از نوری موضعی برای روشن کردن یک فضای خاص استفاده می‌شود. معمولا از لامپ‌های هالوژن و مهتابی‌ها و ال ای دی‌های مختلف در این مدل برای جداسازی یک فضای مشخص در خانه بهره می‌گیرند. به عنوان مثال در نورپردازی خانه به روش مصنوعی می‌توان از مهتابی‌های زیر کابینتی برای پیشخوان آشپزخانه استفاده کرد و یا با یک چراغ خواب رو میزی یا ایستاده اطراف تخت در اتاق خواب را روشن نمود.

۳- نورپردازی متمرکز یا تاکیدی

در این مدل نور پردازی مصنوعی در منزل تنها یک نقطه برای جلب توجه بیشتر و یا برجسته نشان دادن یک المان در معماری داخلی روشن می‌شود. این مدل که به نورپردازی هدایت شده و یا تاکیدی نیز شناخته می‌شود، معمولا در خانه برای بهتر دیده شدن لوازم دکوری، شلف‌ها، مجسمه ها، تابلوها، استند گل و گیاه و قفسه‌های کتاب کاربرد دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید از یک ال ای دی نواری به صورت مخفی برای نورپردازی قفسه دکوریجات در منزل خود استفاده کنید. یا برای جلوه بیشتر و زیبایی بخشی از خانه که به استند گل و گلدان‌های خود اختصاص داده اید، از نورپردازی متمرکز بهره بگیرید.

۴- نورپردازی هوشمند خانه

در دنیای پیشرفته امروز می‌توان از راهکارهای نوین و مدرنی برای نورپردازی در خانه نیز بهره گرفت. یکی از انواع نورپردازی در منزل نورپردازی هوشمند است. با استفاده از این مدل شما می‌توانید نور را در فضاهای مختلف خانه با توجه به دکوراسیون داخلی کنترل و مدیریت کنید. به کمک تجهیزات مخصوص مانند لامپ‌های هوشمند، پروژکتورهای ال ای دی، چراغ‌های دلفی، سیستم و پردازنده مرکزی، سنسورها، شبکه اینترنت و وای فای و … می‌توان نورپردازی داخل خانه را به صورت هوشمند انجام داد.

در این روش یک شبکه سازی با استفاده از بستر اینترنت برای سیستم روشنایی و نورپردازی منزل ایجاد می‌شود که افراد می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و یا تبلت، به سیستم مرکزی متصل شده و با نرم افزار مخصوص نورپردازی را کنترل کنند.

۵- نورپردازی خطی منزل

در این مدل از نورپردازی در خانه از چراغ‌های خطی برای بهتر نشان دادن خطوط، اشکال، مرزها و به طور کلی طرح دکوراسیون اجرا شده در منزل استفاده می‌شود. برای مثال شما بر روی سقف یا دیوارهای خانه خود طرح‌های مختلفی مانند سقف کاذب، گچ بری، قاب، ستون و … دارید و می‌خواهید با نورپردازی به آنها جلوه بیشتری ببخشید و فضای منزل را زیباتر کنید؛ در این صورت می‌توانید از نورپردازی خطی بهره بگیرید.

چراغ‌های مختلف مانند فیبر نوری، نوار و تیوب ال ای دی و چراغ های RGB برای این مدل از نورپردازی منزل کاربرد دارند.

 

 

  • نکته شماره ۳: از مبلمان راحتی استفاده کنید

یکی از ساده ترین ایده های طراحی دکوراسیون منزل ساده، استفاده از مبلمان های راحتی است. در سالن نشیمن، چیدمان مبلمان را به شکل حرف U یا به صورت حرف H اجرا کنید. البته این نظریه ها فقط ایده هستند؛ مبلمان راحتی، هم قیمت ارزان تری دارند و هم متناسب با هر فضا قابل استفاده هستند. سالن نشیمن را با چیدمان ساده از مبلمان راحتی، زیباتر کنید.
  • نکته شماره ۴: از آینه استفاده کنید

خرید آینه های دکوراتیو، هزینه زیادی ندارد. آینه‌ ها یکی از مهم‌ ترین ابزارهای نمای منزل ساده هستند که می‌توانند در هر فضای استفاده شوند. آینه ها را می توانید در نزدیک درب ورودی، اتاق خواب، سالن نشیمن در قسمت بالای شومینه نصب کنید.
  • نکته آخر: به نصب پرده ها اهمیت بدهید

یکی از تکنیک هایی که می توانید نمای منزل ساده را زیباتر سازید این است که به محل دقیق نصب پرده ها توجه کنید. رنگ و طرح پرده ها متناسب با دکوراسیون همان قسمت انتخاب می شود. اگر محل نصب پرده حدود ۷ اینچ بالاتر از پنجره باشد بسیار بهتر است.

تمام خانواده ها می توانند طراحی نمای منزل ساده را  با تغییرات بسیار کوچک ایجاد کنند. این تغییرات هزینه های زیادی برای آنها در بر ندارد. برخی به گل ها و گیاهان علاقه مند هستند. عده دیگری از افراد ترجیح می دهند مبلمان را تعویض کنند؛ برخی عقیده دارند که کاغذ دیواری باید جدید باشد؛ هر خانواده سلیقه و نظریات خاص خود را در دکوراسیون منزل ارائه می‌ دهد.

نمای داخلی ساده اتاق خواب

اتاق خواب همان طور که از نامش پیداست محل خوابیدن و استراحت کردن می باشد. پس مهم است که چیدمان و نمای ساده ای داشته باشد تا موجب آرامش ما بشود. اتاق خواب ها معمولا از دید مهمانان و بقیه افراد که وارد خانه می شوند دور است ولی دلیل بر این نمی شود که در طراحی آن کوتاهی شود.
تخت خواب از مهم ترین عناصر اتاق خواب ها محسوب می شود که اگر به صورت دونفره باشد در مرکز اتاق قرار می گیرد. برای ایجاد فضای ساده از روکش ها و ملحفه های سفید رنگ استفاده کنید. در اطراف تختان می توانید از چراق خواب های آباژوری ساده و مدرن استفاده کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب به سبک نمای ساده

از دیگر مواردی که می توانید در اتاق خواب ها اجرا کنید دیوارپوش ها و کاغذ دیواری ها هستند. کاغذ دیواری ها دنیایی دیگر برای اتاق خواب شما به وجود می آورند. طرح های زیاد و متنوعی از کاغذ دیواری وجود دارد که می توانید آن ها را در اتاق خواب با طرحی ساده بچسبانید. کاغذ دیواری های راه راه و کاغذ دیواری های ساده مثل کاغذ دیواری قرمز، سبز و آبی همگی از موارد ساده کاغذ دیواری اند
اگر دلتان می خواد کمی از حس و حال طبیعت را وارد اتاق خواب ساده خود بکنید، از دیوارپوش های طرح چوب استفاده کنید. این دیوارپوش ها به راحتی نصب می شوند و هزینه ی اجرایی شان نیز گران نیست.

 

نمای ساده آشپزخانه و عناصر به کار رفته در آن

آشپزخانه ها معمولا محل پخت و پز و تهیه غذا می باشند و هر چه این محیط ها تمیز و ساده باشند بهتر است. وسایل و کوری های اضافی را از آشپزخانه تان جمع کنید و دور بیندازید. هر چه دکوراسیون آشپزخانه تان ساده تر باشد فضایی بیشتری برای رفت و آمد و حرکت کردن دارید جلوی دست خود را خالی کنید تا هم محیط ساده و شیک به نظر برسد و هم شما تمرکز کافی برای انجام کارای آشزخانه داشته باشید. بهترین دکوری که می توانید در آشپز خانه هایتان اجرا کنید طراحی کابینت های ساده و رنگی می باشد. در عین حال که ابزاری کاربردی و واجب هستند نمای زیبایی به آشپزخانه شما می دهند.

کابینت های هایگلاس نسل جدید کابینت های ساده ای هستند که سطح براقی دارند. نصب این کابینت ها جلوه ی ساده و مدرنی به آشپزخانه شما می دهد و نور محیط را به خوبی منعکس می کند. همچنین برای نورپردازی از هالوژن های سقفی استفاده کنید که نور ملایم و ساده ای را به محیط می دهند. برای آنکه آشپزخانه تان خیلی هم بی روح به نظر نرسد از چند گلدان کوچک با گل های مینیاوری و ساده استفاده کنید. اگر مایلید از کابینت های مات در نمای ساده آشپزخانه تان استفاده کنید می توانید از کابینت های ممبران با طرح های ساده و یا از کابینت های ملامینه که سطحی مات دارن استفاده کنید کافیست در های کابینت را ساده و بدون طرح انتخاب کنید. کابینت های بدون دستگیره و یا با دستگیره های مدرن و ساده استفاده کنید که ظاهری ساده و شیک دارند.

 

چند ابزار برای طراحی یک خانه شیک و ساده

آیا ابزار خاصی برای طراحی خانه های شیک وجود دارد که بتوانید از آنها برای داشتن خانه ای جذاب و در عین حال ساده و شیک استفاده کنید؟ در زیر به مواردی می پردازیم که می توانند به زیبایی خانه شما کمک کنند.

  • آباژور

وقتی صحبت از نورپردازی در خانه می شود، اغلب فکر ما به سمت چراغ های معمولی می رود که در همه خانه های دارای نورپردازی استفاده می شود، اما می خواهیم یکی از رازهای طراحی خانه شیک و ساده از طریق نورپردازی را با شما در میان بگذاریم. آباژورها از آن دسته وسایل روشنایی منزل هستند که در صورت انتخاب صحیح می توانند زیبایی منزل شما را دو چندان کنند. آباژور دارای 3 ویژگی جذاب است; میز، ایستاده و پایه دار. می توانید لامپ ها را در کنار مبلمان یا هر جایی از خانه که با دکور خانه همخوانی دارد قرار دهید. چراغ های رومیزی گزینه بسیار خوبی برای میزهای کنار تخت هستند. و آباژورهای اصلی از نظر ظاهری بین آباژورهای ایستاده و رومیزی قرار می گیرند و قرارگیری آن به سلیقه شما بستگی دارد.

  •  میز جلو مبلی

باور کنید یا نه، یکی از وسایلی که می تواند در طراحی یک خانه زیبا تاثیرگذار باشد، میز جلو می باشد. وقتی از فعالیت های روزمره به خانه می آییم، همه در اتاق نشیمن جمع می شویم و اتفاقات روز را برای عزیزانمان تعریف می کنیم. در این ایام فوق العاده با خانواده، اغلب غذاهای لذیذ روی میز جلوی مبل چیده می شود، بنابراین یک میز زیبا می تواند اشتهای افراد را برای خوردن کم کند. میز جلوی مبل یک انتخاب مهم محسوب می شود.

  • استفاده از آینه ها

یکی دیگر از عناصر شیک طراحی خانه، انواع آینه ها است. توصیه می کنیم از آینه ها و کنسول های تزئینی غافل نشوید تا ظاهری شیک و جذاب برای خانه خود ایجاد کنید. کافی است آینه خود را در قسمتی از خانه قرار دهید تا معجزه ای در زیبایی خانه ببینید. فرقی نمی کند طرفدار سبک مینیمالیستی باشید یا سبک کلاسیک را ترجیح دهید، تنوع بسیار زیادی در آینه ها وجود دارد که دستان شما را در طراحی خانه شیک باز می کند.

کلام آخر

نمای داخلی ساده و شیک را می توانید در تمامی خانه ها با هر ابعادی که دارند اجرا کند. استفاده از المان های اصلی ساده مانند مبلمان، فرش ها، پرده ها همگی به خوبی حال و هوای ساده ای را به خانه منتقل می کند. برای اینکه خانه ای ساده و شیک داشته باشید کافیست موارد ذکر شده در مطلب بالا را به کار بگیرید.

شرکت  معماری سفید متخصص در زمینه ی دکوراسیون داخلی منزل آماده همکاری با شما مشتریان گرامی می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد متریال های پارکت، پارکت لمینت، کاغذ دیواری، دیوارپوش ها و کفپوش ها و کابینت، با کارشناسان حرفه ای سفید گروپ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به صورت حضوری به دفتر مراجه کنید و سمپل ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

 

سوالات متداول نمای داخلی خانه ساده

نمای داخلی خانه ساده چگونه است؟

نمای داخلی ساده را می توانید در تمامی خانه ها با هر ابعادی که دارند اجرا کند. استفاده از المان های اصلی ساده مانند مبلمان، فرش ها، پرده ها همگی به خوبی حال و هوای ساده ای را به خانه منتقل می کند. برای اینکه خانه ای ساده و شیک داشته باشید کافیست موارد ذکر شده در همین مطلب را به کار بگیرید.

هدف از طراحی ساده در نمای داخلی منزل چیست؟

هدف از طراحی ساده در نمای داخلی منزل این است که قسمت های مختلف داخل خانه را آرامش بخش طراحی کنید به گونه ای که سبک زندگی شما را تغییر دهد.

5/5 - (5 امتیاز)
تماس با کارشناس