10 ترفند برای بلندتر نشان دادن سقف خانه

10 ترفند برای بلندتر نشان دادن سقف خانه 2

سقف خانه یکی از قسمت هایی است که نقش موثری در دلگیر و گرفته بودن خانه یا برعکس، بزرگ و دلپذیر بودن منزل دارد. بلند تر نشان دادن سقف کوتاه یک چالش رایج در طراحی دکوراسیون داخلی است. سقف‌های کم ارتفاع می‌توانند فضای اتاق را تنگ کنند، اما با تکنیک‌ها و ترفند های مناسب، می‌توانید توهم ارتفاع ایجاد کنید و فضای خود را بازتر و جادار تر کنید. زندگی در آپارتمان های سقف کوتاه امروزی می تواند خسته کننده باشد و اگر قوانین دکوراسیون سقف کوتاه را ندانید، مطمئناً کیفیت فضای زندگی شما کاهش می یابد. شرکت دکوراسیون داخلی سفید در تهران در این مقاله شما را با چند ترفند ساده برای بلندتر جلوه دادن سقف های کوچک مدرن خانه های امروزی آشنا می کند.

چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم؟

سقف بلند از ویژگی های خانه های سلطنتی و شیک است. کاخ ها و سالن های مجلل همگی دارای سقف های بلندتر از حد معمول هستند که باعث شکوه بیشتر آنها می شود. گاهی اوقات سقف خانه کوتاهتر از حد معمول است که باعث می شود دکوراسیون خانه خسته کننده و کوچک به نظر برسد. در این نوشتار راهکارهایی برای بلندتر نشان دادن سقف به شما ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید. می توانید از این تکنیک ها برای بلندتر نشان دادن سقف و ایجاد جلوه بزرگتر استفاده کنید.

1. رنگ سفید یا رنگ‌های روشن

با استفاده از رنگ های سفید یا روشن در سقف، نور بهتر منعکس می شود و احساس می کنید که سقف بلندتر به نظر می رسد. رنگ های تیره تاثیر معکوس دارند و سقف را جلوه می دهند.

2. تابلوهای عمودی

همه چیز به خطای دید و فریب چشم‌ها مربوط می شود. تابلوهای عمودی مستطیلی می توانند این توهم را ایجاد کنند که طول دیوارها بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد و این به نوبه خود باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد.

3. روشنایی و نور مناسب

نورپردازی مناسب خانه شما را روشن‌تر و سقف‌ها را بلندتر می‌کند و فضای دید بهتری ایجاد می‌کند.
 

 

4. آینه ها

آینه ها همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای بزرگتر نشان دادن خانه هستند. آینه ها همچنین می توانند در بلندتر نشان دادن سقف موثر واقع شوند. انعکاس نور بر روی آینه جلوه بصری در فضا را بهبود می بخشد. برای جلوه بهتر می توانید از آینه های بلند و قدی استفاده کنید.

5. پرده‌های عمودی

پرده‌هایی با الگوها و خطوط عمودی تاثیر زیادی در بلندتر نشان دادن سقف دارند. بهتر است اجازه دهید قسمت کوچکی از پرده روی زمین بیفتد تا تأثیر آن بیشتر شود.

6. الگوهای افقی استفاده نکنید

الگوهای افقی، خطوط افقی روی دیوارها یا سقف باعث می شود که دیوارها کوتاهتر به نظر برسند که این در کوتاه‌تر دیده‌شدن سقف هم تاثیرگذار است.

7. وسایل تزیینی بلند را در گوشه‌ها قرار دهید

با قرار دادن مجسمه های بلند، لامپ های بلند و دراز و سایر وسایل تزئینی در گوشه و کنار خانه، به سقف خانه کمک کرده اید تا بلند تر جلوه داده شود.

8. استفاده از کاغذ دیواری های خاص

یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند چشم بیننده را به سقف جلب کند و بلندتر نشان دهد، استفاده از الگوی راه راه روی دیوار است. در این مورد به طور خاص می توان به کاغذ دیواری هایی اشاره کرد که راه راه های عمودی یا راه راه های سیاه و سفید دارند، اگر می خواهید این طرح ها خیلی محسوس نباشند، میتوانید از نوارهای باریک تر با کنتراست رنگی پایین تری استفاده کنید.
 
10 ترفند برای بلندتر نشان دادن سقف خانه 1
 

9. استفاده از مبلمانی با ارتفاع کم و عرض زیاد

مبل های کم ارتفاع به شما این امکان را می دهند تا سطح بیشتری از دیوار نمایان شود و اینطور به نظر میرسد که سقف در ارتفاع بالاتری قرار دارد. علاوه بر این عرض زیاد مبل، شما را متوجه ارتفاع پایین سقف، نمی کند.

10. عدم استفاده از لوسترهای سقفی

برای خانه هایی با سقف کوچک بهتر است به جای لوستر از دیوارکوب استفاده کنید. لوسترهای سقفی، به میزان بیشتری شما را متوجه ارتفاع سقف میکند. لوسترهای دیواری، به جای اینکه نور را از بالا منتشر کنند، از کناره ها انتشار میدهند، در نتیجه از ایجاد سایه های اضافی در مرکز اتاق و تاریک شدن جلوگیری می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس