دیوار پوش فومی چیست؟

ما همیشه به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای دکور کردن فضا هستیم. سرعت اجرای کار و در عین حال زیبایی آن برای ما بسیار اهمیت دارد. دیوارپوش فومی یکی از جدیدترین دیوارپوش هایی است که نصب آسانی دارد و آن را به انتخابی عالی برای تغییر سریع دکوراسیون و با کمترین هزینه تبدیل می کند. برای این منظور، شرکت دکوراسیون داخلی سفید دیوارپوش های فومی را به شما توصیه میکند. دیوار پوش فومی یک ماده فومی عالی است که پشت آن با چسب پوشانده شده و بر روی هر سطحی آماده ایستادن است. طرح های زیبایی در قسمت فومی آن دیزاین شده تا جلوه های زیبای متنوعی بر روی سطح ایجاد کند.

این دیوارپوش ها به دلیل سهولت در نصب و بدون نیاز به نصاب، انعطاف پذیری و عایق صدا بودن در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و برای پوشش شکاف دیوارها و شکاف های بین کابینت آشپزخانه استفاده میشوند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد دیوارپوش های فومی به دست آورید.

دیوار پوش فومی

دیوارپوش های فومی به صورت پانل و یا به صورت رول تولید می شوند. این گونه دیوارپوش ها به ضخامت نیم سانتی متر و دارای برآمدگی سه بعدی هستند و  عموما پشت آن ها دارای چسب میباشد. شما می توانید این نوع دیوارپوش را باسهولت نصب کنید. دیوارپوش های فوم از ترکیب فوم پلی اتیلن و سوراخ های ریز هوا در میان بافت آن ساخته می شوند. بنابراین، آنها کاملا نرم و الاستیک هستند. اما باید بدانید که این دیوارپوش را نمی توان در قسمت هایی از ساختمان که در معرض اجسام نوک تیز و یا نور شدید خورشید و گرما هستند استفاده کرد.

کاربردهای دیوارپوش فومی

از دیوارپوش های فومی به راحتی می توانید در تمام دیوارهای خانه حتی بین کابینت ها استفاده کنید. و استفاده از آن را فقط در حمام و توالت توصیه نمی کنیم. ولی اگر از آن دسته افراد هستید، نظافت و زیبایی محیط برایتان بسیار مهم است، پیشنهاد می کنیم از دیوارپوش فومی استفاده کنید، زیرا می توانید آن را با آب و صابونی که دارید تمیز کنید. یکی از کاربردهای آن استفاده در مکانی است که کودکان و خردسالان در آن حضور دارند. اگر نگران فرزندتان هستید، می توانید اتاق خواب کودک را اینگونه تزیین کنید. این روش دیوارپوش فوم برای کودکان مناسب است زیرا بسیار نرم و انعطاف پذیر است. زیرا در حین ورزش یا حرکات سریع اگر به سطحی که این فوم روی آن نصب شده برخورد کنند آسیبی نمی بینند.

یکی دیگر از کاربردهای دیوارپوش فومی، استفاده از آن در فضای بین کابینت ها است. آنچه بین کابینت ها است باید هر چند روز یکبار شسته شود و نظافت آن بسیار مهم است، از طرفی وجود گاز و آتش در فضای بین کابینت آشپزخانه بسیار مهم است. این فرم ها در برابر حرارت مقاوم هستند و در صورت آتش سوزی رفتارشان خود فروریزنده است. در باشگاه های ورزشی نیز به دلیل امکان برخورد افراد بادیوار می توانید از آن به خوبی استفاده کنید. از دیگر مکان های که میتوانید از دیوار پوش فومی استفاده کنید به عبارتند از:

  • پذیرایی
  • اتاق و دفتر کار
  • مهد کودک ها
  • سالن ورزشی
  • مستر روم
  • لابی
  • اتاق خواب
  • و…

 

 

مزایای دیوارپوش فومی در دکوراسیون داخلی

1.عایق صدا بودن

دیوار پوش فومی یک عایق خوب صدا و حرارت است. استفاده از دیوارپوش فومی در فضای داخلی به جلوگیری از پخش شدن صدای محیط خارجی و داخلی ساختمان از طریق دیوارها کمک می کند. بنابراین استفاده از دیوارپوش فومی برای محیط هایی مانند اتاق جلسات، استودیوهای ضبط موسیقی، سالن های ورزشی، سینما، سالن کنفرانس، هتل ها، اتاق جلسات در فضاهای اداری، کتابخانه ها و منازل مسکونی ایده آل است. و می توانند از انتقال صدا از طریق دیوارها به خارج از محیط داخلی جلوگیری کنند.

2.عایق حرارت و برودت

علاوه بر این، استفاده از دیوارپوش فومی یک راه حل عالی برای صرفه جویی در انرژی است. زیرا فوم دیواری در برابر گرما و سرما مقاوم است و با نصب بر روی دیوارها می تواند دمای داخل را مطابق نیاز کاربر حفظ کرده و مانع از اتلاف حرارت از طریق دیوار ها شوند. دیوارپوش های فوم برای پوشش سالن های بزرگ و دیوارهای نازک ساختمان ها مناسب هستند و می توانند مصرف انرژی در هوای سرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

3.قابل شستشو

یکی دیگر از مزایای دیوارپوش های فومی برای دیوارها قابلیت شستشوی آن است. قابلیت شستشوی دیوارپوش های فوم، آنها را به یکی از محبوب ترین دیوارپوش ها برای مهد کودک ها، منازل مسکونی و باشگاه های ورزشی تبدیل کرده است. در اکثر مواقع دیوارها در این شرایط با کودکان در تماس هستند و نیاز به شستشو، تمیز کردن و نظافت منظم دارند. نصب بیشتر کاغذ دیواری قابل شستشو می تواند سلامت، تمیزی و زیبایی را برای این محیط به ارمغان بیاورد.

4.تنوع طرح بسیار زیاد

انواع دیوارپوش های فوم به صورت تایل تولید می شوند و در طرح هایی مانند آجر، سنگ، چوب و … ارائه می شوند. این نوع تایل های فومی به صورت برجسته و سه بعدی تولید می شوند و از نظر زیبایی شبیه دیوارپوش های آجری و سنگی هستند. با نصب دیوارپوش فوم طرح سنگ و آجر می توانید از کیفیت های منحصر به فرد دیوارپوش فوم و زیبایی دیوارپوش آجری لذت ببرید. کیفیت بالای طرح و رنگ در تولید دیوارپوش فوم پاسخگوی نیاز طراحان و دکوراتورها است. طراحان دکوراسیون با پرداخت هزینه بسیار کمتر از دیوارپوش سنگی می توانند طرح مورد نظر را با دیوار پوش های فوم به خوبی اجرا کنند.

ویژگی های دیوارپوش فومی

در قسمت قبل در مورد مزایای این دیوارپوش موثر صحبت کردیم. اما در این قسمت بیشتر در مورد ویژگی ها صحبت خواهیم کرد. هدف ما در این قسمت شناخت و رسیدن به هدفی است که بر اساس آن بهترین مکان و محیط را برای استفاده از دیوار فومی انتخاب می کنید. از جمله ویژگی های دیوارپوش فومی، که خرید شما را لذت بخش می کند، تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد است. این دیوارپوش دارای طرح ها، رنگ ها و مدل های متنوعی است و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های دیوارپوش فوم ضد آب بودن آن است که مطمئنا به شما کمک می کند تا به راحتی آن را تمیز و شستشو دهید. درکنار اینکه چسب سرخود داشته و دیگر نیازی به نصاب دراین نوع وجود ندارد؛ خود مشتری می تواند این مدل را بر روی سطوح دیوار و بنا به سلیقه خود نصب کند. البته اگر به نصاب نیاز دارید، نصاب های ما می توانند کمک کنند.

انواع مدل دیوارپوش فومی کدامند؟

  1. دیوار پوش فومی طرح آجر
  2. طرح گلبرگ
  3. طرح سنگ آنتیک
  4. طرح سنگ
  5.  شش پر
  6. طرح بلوک مربعی
  7. طرح چوب
  8. طرح موج
  9. طرح شمش
  10.  طرح لوزی پوست ماری
  11. طرح کودک
  12. و…

انواع دیوار پوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس