آشنایی با نقش دیوارپوش کامپوزیتی در دکوراسیون

امروزه در معماری داخلی خانه‌ها از دیوار پوش کامپوزیتی بسیار استفاده می شود که بسیار پر کاربرد است. نقش دیوار کامپوزیتی یکی از بهترین دیوار پوش‌های مدرن بوده که جازیگزین پوشش های مانند سنگ و‌ چوب شده است‌. کامپوزیت نوعی متریال دیوار پوش است که در دکوراسیون داخلی با نام‌های مختلفی ازجمله دیوار پوش کامپوزیت، دیوار پوش طرح آجر و فایبرکامپوزیت محبوبیت یافته است. این دیوار پوش‌ها از ترکیب مواد مختلف تشکیل شده است که حالتی نیمه آماده دارد که به صورت پنل‌هایی با ابعاد مشخص و هم اندازه در کنار هم قرار بر روی دیوار قرار می گیرد‌ و ‌نصب می شود.

نقش دیوار پوش کامپوزیتی چیست؟

امروزه استفاده از انواع دیوار پوش با متریال‌های مختلف بسیار رواج یافته است و توانسته جایگزین انواع رنگ‌های روغنی یا پلاستیکی، انواع دیوار پوش‌های سنگی و‌چوبی و انواغ کاغذ دیواری‌ها شود. دیوار پوش کامپوزیت یکی از پر طرفدارترین و جدیدترین دیوار پوش است که به صورت پنلی در کنار هم بر روی دیوار قرار می گیرد. ورق‌های کامپوزیت دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که توانسته در صنعت ساختمان محبوبیت خوبی کسب کند.

انواع  نقش دیوارپوش کامپوزیت و کاربردهای آن

دیوارپوش کامپوزیتی در ابتدا بسیار ساده بوده و‌دارای طرح براق آلومینیومی با رنگبندی های متنوع بودند.‌ اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ساخت مصالح ساختمانی انواع نقش دیوار پوش کامپوزیتی تولید و روانه بازار می شوند، از انواع دیوار پوش کامپوزیتی می توان به موارد زیر اشاره نمودٰ:

  • دیوارپوش کامپوزیتی طرح چوب
  • دیوار پوش کامپوزیتی طرح سنگ
  • دیوار پوش کامپوزیتی طرح آجر
  • دیوار پوش کامپوزیتی آنتیک
  • دیوار پوش کامپوزیتی مدرن
  • دیوار پوش کامپوزیتی با پوشش خشن دار
  • دیوار پوش کامپوزیتی طرح‌دار

در هر مکانی می توانید متناسب با سلیقه خود از دیوارپوش کامپوزیتی استفاده کنید، به عنوان‌ نمونه بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی منازل، دکوراسیون اداری، طراحی داخلی مطب، طراحی داخلی شرکت و طراحی رستوران و غیره متناسب با دیزاین و آن محیط انتخاب و از دیوار پوش کامپوزیت استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید دیوار پوش کامپوزیتی طرح سنگ و طرح آجر برای دیوار پشت تلویزیون مناسب بوده و‌ برای دیوار پشت تخت خواب در اتاق مستر می توانید از دیوارپوش کامپوزیتی طرح چوب استفاده کنید.

مزایا و‌معایب دیوار پوش کامپوزیتی

دیوار پوش کامپوزیتی مزایای بسیار بالایی به همراه دارد و‌استفاده از آن نسبت به چوب و‌سنگ در اولویت است. از مهمترین مزایای دیوار پوش کامپوزیتی می توان به وزن سبک تر این نوع دیوارپوش نسبت به دیگر مصالح، زیبایی بصری و حس طبیعی بودن آن، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه، قابلیت تعویض و جابه جایی آسان آن اشاره نمود. از دیگر مزیت های طلایی این‌ نوع دیوار پوش می توان به عایق صوتی و حرارتی آن نیز اشاره داشت. همچنین قیمت دیوارپوش کامپوزیتی نسبت به دیگر مصالح طبیعی بسیار پایین بوده و ازمهمترین مزیت آن به شمار می آید. به این‌ نکته توجه داشته باشید قیمت دیوار پوش کامپوزیت با توجه به مدل و‌طرح دیوار پوش و همچنین درجه کیفی آن تعیین می شود.

ویژگی های دیوارپوش کامپوزیت

یکی از دیوار پوش‌های ساختمانی پر طرفدار در بازار، دیوار پوش کامپوزیت است که در طرح های متنوع در بازار تولید و به فروش می رسد.‌ تنوع طرح و ‌رنگ به افراد اجازه می دهد تا متناسب با سلیقه ی خود با کیفیت ترین نوع دیوار پوش خریداری کند.

تنوع بالا دست خریدار برای انتخاب باز کرده شما می توانید بهترین و‌مناسب‌ترین طرح دیوتر پوش را انتخاب کنید و متناسب با طراحی دگوراسیون داخلی خانه و‌محل کار خود از آن استفاده بنمائید.

امروزه از طرح دیوار پوش‌های آجری بیشتر از سایر طرح‌های دویوار پوش استفاده می شود و توانسته در میان طرح هتی دیوار پوش‌ها محبوبیت بیشتری یابد. از مهمترین خصوصیات دیوارپوش‌های کامپوزیتی می توان به تنوع طرح و رنگ ان اشاره داشت.

از دیگر ویژگی های مثبت این نوع دیوار پوش که بر محبوبیت آن تاثیر گذار بوده می توان قیمت پایین، حمل و‌نقل  آسان، وزن سبک و نصب آسان آن صحبت کرد. این نوع دیوار پوش قابل استفاده در تمام سطوح، عایق حرارتی و صورتی، در برابر فشار ناگهانی و‌پوسیدگی بسیار مقاوم است.

از طرح های ساده و‌ خلوت  این دیوار پوش برای فضاهای مختلف اداری، مسکونی و‌تجاری استفاده می شود که همیشه طرفداران خاص خود را داشته است.

مراحل نصب و‌اجرای انواع دیوار پوش کامپوزیتی

برای نصب دیوار پوش کامپوزیتی اولین مرحله، چسباندن صحیح آن بر روی دیوار است. در ابتدا پانل‌ها را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید و با چسب و پلاک روی دیوار محکم قرار دهید.‌ در مرحله بعد برای پوشاندن محل درز و‌اتصالات پانل از ماده مخصوص استفاده کنید که باعث بکسان سازی سطح شود.

رنگ آمیزی کامپوزیت طبق سلیقه مشتری انجام‌ می گیرد، دیوار پوش‌های کامپوزیتی در انواع طرح و رنگ های مختلف در بازار هستند. به عنوان‌ نمونه دیوار پوش‌های که در خانه استفاده‌ می شود بیشتر از جنس پی وی سی، سه بعدی، کاغذ دیواری و سلولزی هستند که هر کدام با قیمت و‌کیفیت متفاوت به فروش می رسد.

اگر به دنبال خانه با طراحی دکوراسیون اصیل هستید پیشنهاد‌ می کنم با کارشناسان ما در ارتباط باشید. دیوار پوش کامپوزیتی طرح چوب فضای اداره و‌خانه را صمیمی و گرم نموده و بسیار آرامش بخش است.

دیوار پوش کامپوزیتی می تواند جذابیت و‌زیبایی فضای خانه را دو چندان کند. به طوری که امروزه به جای استفاده از چوب طبیعی برای دیوار پوش از کامپوزیت استفاده‌ می کنند که با داشتن‌ مزایای بالا توانسته طرفداران بسیار به دست آورد.

نسل جدید پوشش های دیواری، دیوار پوش کامپوزیتی است که در هر بخش ازساختمان کاربری مخصوص به‌ خود را دارد. ازاین نوع دیوار پوش می توان در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، مغازه و غیره استفاده‌ کرد. ازمهمترین علل محبوبیت آن می توان به زیبایی، نرم، ضربه گیر و ضخیم بودن آن اشاره کرد.

از مهمترین ملاک انتخاب دیوار کامپوزیت می توان به توانایی جذب صدا و‌عدم عبور آن اشاره نمود، که در شرایط محیطی سرد و‌مرطوب از بروز مشکلات جلوگیری می کند. دیوار پوش کامپوزیتی در طرح و‌ رنگ‌های مختلف وجود دارد، شرکت دکوراسیون داحلی سفید در زمینه فروش و طراحی دکوراسیون  داخلی می تواند شما را راهنمایی کند.

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس