پروژه فروشگاه سیسمونی ناصر بهار جنوبی

نحوه طراحی داخلی فروشگاه ناصر

درباره طراحی داخلی و اجرای فروشگاه ناصر

پروژه طراحی و اجرای معماری فروشگاه ناصر در سال 1395 بازسازی و دیزاین شده است. این فروشگاه به ابعاد 120 متر مربع در دو طبقه در خیابان بهار جنوبی شهر تهران واقع گردیده است.

مدت اجرای بازسازی داخلی این پروژه 60 روز به طول انجامید که مرحله طراحی که شامل مطالعات ،نقشه های 2 بعدی و طراحی 3 بعدی در مدت 10  روز و 50 روز اجرای بی وقفه که شامل کلیه عملیات اعم از :

تخریب – گچکاری – کناف کاری – تاسیسات زیر کار آب و فاضلاب و الکتریکی – سرامیک و کاشی کاری – نقاشی – دکور ام دی اف – تاسیسات گرمایش و سرمایش – کاغذ دیواری – نورپردازی – نمای کامپوزیت – حروف روشن تابلو – ساخت و نصب آسانسور- درب اپوراتور برقی – چیدمان دکوراسیون داخلی و …

فروشگاه ناصر قدمت 45 ساله دارد. این واحد صنفی دارای یک دهنه ویترین شیشه ای میباشد که در وردی نیز در آن تعبیه شده است.

فرم پلانی فروشگاه به صورت مستطیل کشیده با عرض 3.2 و طول 18 متر در طبقه همکف و طبقه فوقانی با همین عرض 3.2 و طول 15 متر میباشد.

کاربری این واحد صنفی فروش سیسمونی – پوشاک نوزداد و کودک و کالسکه ، کریر ، صندلی ماشین و … میباشد و در همین راستا طراحی و دکور جذاب شاد و فانتزی نیاز مبرم این صنف فروشگاهی میباشد.

ارتفاع کل دو طبقه 4.5 متر میباشد که با توجه به ایجاد ارتفاع مناسب در طبقه همکف بر آن شدیم که حداقل ارتفاع را به طبقه فوقانی بدهیم که ارتفاع در نظر گرفته شده 2 متر و ارتفاع طبقه همکف 2.3 در نظر گرفته شد.

سقف طراحی داخلی فروشگاه ناصر

سقف موجود فروشگاه کاذب و سست از متریال چوب الوار ساخته شده بود که کلا برچیده شد و با سازه اسکلت فلزی و سیستم پوشش طاق ضربی طراحی و اجرا گردید.

سقف موجود دقیقا به ابعاد متراژ طبقه پایین بود اما به دلیل ایجاد حس عظمت و گشایش در ورودی فروشگاه 3 متر عقب نشینی انجام شد و در وردی فروشگاه ارتفاع سقف همان 4.5 متر طراحی و اجرا گردیده است.

دکور سقف این واحد صنفی از متریال کناف برای تسطیح و از المان های لانه زنبوری و فرم های قوس دار با متریال پلکسی و منبع نور روشن طراحی و اجرا گردیده است . رنگ این فروشگاه از قالب رنگ سفید و رنگ بنفش دیزاین شده است.

دیوار طراحی داخلی فروشگاه ناصر

طراحی و اجرای پوشش دیوار و دکور فروشگاه تماما از mdf های گلاس AGT ترک استفاده شده است که ترکیبی از رگال های افقی و طبقه و شلف بندی متحرک میباشد و کاملا با توجه به نیاز کاربری این فروشگاه طراحی و اجرا گردیده است.

با توجه به مخاطبین و مشتریان این واحد صنفی که معمولا خانم های باردار می باشند نیاز مبرم به دسترسی آسان به طبقه فوقانی که بخش نمایش کالسکه می باشد حس می شد و در طراحی داخلی انتهای این فروشگاه آسانسوری با سیستم کابل و تماما منحصرا با توجه به ابعاد ارتفاع محدود طراحی و اجرا گردید است.

لازم به ذکر است این سیستم کاملا آسانسور و نه بالابر میباشد و نکات ایمنی رعایت گردیده است و تاییدیه ی های لازم را کسب نموده است.

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ناصر کاملا به سبک مدرن میباشد و در عین سادگی زیبایی خاصی به فروشگاه داده است.

نورپردازی طراحی داخلی فروشگاه ناصر

نورپردازی و منبع نور اصلی در این فروشگاه از سقف با هالوژن های با سایز های متفاوت طراحی و اجرا گردیده است و نورهای دیگر از قبیل لایت باکس که با متریال پلکسی برش و ساخته شده است تزیین شده. کف فروشگاه با سرامیک شیشه ای سفید با رگه های خاص در ابعاد  60 در120 پوشیده شده است. درب ورودی فروشگاه به صورت اتوماتیک و برند کاوا میباشد که طول عمر و از تعداد بازشوندگی بالایی برخوردار است.

3.5/5 - (2 امتیاز)