چرا طراحی داخلی کافه مهم است؟

همه جور آدمی وارد یک کافه میشوند. در حالی که یک مخاطب هدف وجود دارد، هنوز هم سیال و مبهم است. برخلاف رستوران‌ها، هیچ محیطی در یک کافه ارائه نمی‌شود، و مردم آزادند وقتی پشت لپ‌تاپ‌های خود می‌نشینند یا کتاب می‌خوانند، هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند. قهوه همراه با هر گروه سنی است و وعده های غذایی ساده که نسبتاً مقرون به صرفه هستند، فضایی را هم برای مهمانی و هم برای مطالعه ایجاد می کند. از این رو طراحی داخلی کافه ارزشمند می شود زیرا نحوه واکنش مردم به کافه را مشخص می کند.

مفاهیم داخلی، رنگ دیوارها، طراحی میز و صندلی، نورپردازی و موسیقی؛ همه این عوامل به کافه شما شخصیتی می بخشد که نحوه درک و گذراندن کافه شما را به مردم دیکته می کند. در نهایت، مانند هر کسب و کار دیگری، هدف نهایی یک کافه، به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن هزینه است، به این معنی که هدف نهایی حول محور مشتری می چرخد. نظرسنجی‌های رضایت‌مندی نشان داده‌اند که وقتی صحبت از کافه‌ها به میان می‌آید، مشتریان تاکید بیشتری بر داشتن یک تجربه خوب دارند تا صرفاً داشتن قهوه خوب و طراحی داخلی کافه تجربه عالی مورد نظر مشتریان را دیکته می‌کند.

عوامل موثر بر طراحی دکوراسیون داخلی کافه شما

آیا می‌خواهید مشتریانتان یک غذای سریع یا غذای آماده بخورند و سریع بیرون بروند یا ترجیح می‌دهید زمان قابل توجهی را در کافه شما بگذرانند و در این مدت هر طور که می‌خواهند سفارش دهند؟ انتخاب های طراحی داخلی شما بر زمان چرخش میز شما تأثیر می گذارد، بنابراین قبل از نهایی کردن مبلمان خود این تصمیم را بگیرید. این به این دلیل است که رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، چراغ‌هایی که نصب می‌کنید، موسیقی‌ای که قرار می‌دهید، بوی کافه‌تان و مبلمانی که نصب می‌کنید، حال و هوای ماندن و رفتن را ایجاد می‌کند.

اگر حداقل صندلی، صندلی های ناراحت کننده، یا رنگ های تکانشی بیشتری مانند قرمز یا زرد تهیه کنید، مشتریان را وادار می کند تا سریعاً یک گاز بگیرند و بروند. این شما را یک قدم به QSR نزدیکتر می کند. از سوی دیگر، رنگ‌های پاستلی، موسیقی آرامش‌بخش، مبلمان چوبی، مبل‌نشینی یا صندلی‌های راحت، مشتریان را ترغیب می‌کند که برای مدت طولانی‌تری بمانند. این همان محیطی است که بیشتر قهوه خانه ها به آن تمایل دارند. ایده های طراحی داخلی کافی شاپ باید با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد.

اکنون که مشخص کرده ایم داشتن یک طراحی عالی برای کافه برای شما ضروری است، در ادامه به عوامل مختلفی می پردازیم که بر نحوه طراحی فضای داخلی کافه شما تأثیر می گذارند.

1. مفهوم کافه

اولین چیزی که باید قبل از طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود در نظر بگیرید مفهوم شما است. می‌خواهید تأسیستان چه نوع کافه‌ای باشد، قیمت‌ها چقدر باشد، چه نوع قهوه سرو کنید، آیا قرار است یک کافه محله دوستانه، یک کافه تجاری با قیمت متوسط، یک کافه در نزدیکی پردیس دانشگاه باشید؟ یا شما یک کافه سطح بالا در یک خیابان شیک هستید.

در حالی که جمعیت شناسی مشتری شما روان خواهد بود، نوع مشتریانی که از یک کافه با قیمت متوسط ​​بازدید می کنند کمی با مشتریانی که از کافی شاپ های سطح بالا بازدید می کنند متفاوت است. علاوه بر این، با تغییر قیمت، انتظارات مشتریان نیز تغییر خواهد کرد. برای ارائه بهترین محیط، به این فکر کنید که چه نوع محیطی از شما انتظار می رود و چه نوع حال و هوایی را می خواهید ایجاد کنید. قبل از اینکه واقعاً مکان خود را طراحی کنید، یک طرح طراحی داخلی کافه در ذهن خود داشته باشید.

2. محیطی که می خواهید ایجاد کنید

هنگامی که مفهوم خود را شناختید، فضای بعدی می آید که می خواهید ایجاد کنید. این به چهار عامل اصلی بستگی دارد: رنگ هایی که استفاده می کنید، نوری که استفاده می کنید، آکوستیک و در نهایت رایحه کافه شما. هر یک از اینها به طور متفاوتی بر روانشناسی مشتری شما تأثیر می گذارد. یک طراحی داخلی کافه عالی طراحی است که تاثیری را که هر عنصر خواهد داشت را در نظر گرفته و آنها را به نسبت مناسب برای رسیدن به نتیجه دلخواه متعادل کند. حال و هوای کافه شما نقش اساسی در طراحی داخلی کافه شما دارد.

روانشناسی رنگ

رنگ ها در کافی شاپ شما اولین چیزی است که مشتریان شما متوجه آن می شوند و جزء جدایی ناپذیر طراحی کافه می باشند. آنها برای رسیدن به مفهوم شما مهم خواهند بود، اما در عین حال، باید آنها را انتخاب کنید که حال و هوای مورد نظر شما را ایجاد کنند. رنگ هایی مانند قرمز و زرد به عنوان محرک رژیم غذایی در نظر گرفته می شوند زیرا باعث ایجاد انگیزه در ذهن ما می شود. این یکی از راه های اصلی این است که تقریباً همه مواد غذایی این رنگ ها را در طراحی های داخلی وارد می کنند.

در عین حال، مشتریان شما را خودجوش می کنند و آنها را به سرعت ترک می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید زمان چرخش میز را افزایش دهید، از این موارد بیشتر استفاده کنید و از سایه‌های روشن‌تر دوری کنید. در عوض، آن‌ها را با ظریف‌تر و رنگ‌بخش‌تر مانند مخلوط مخلوط کنید. این ترکیب خوبی ایجاد می کند و ها را از غلبه بر رنگ جلوگیری می کند.

چگونه نور بر طراحی داخلی کافه تاثیر می گذارد

حتی اگر بهترین طراحی داخلی دنیا را داشته باشید، نورپردازی نادرست می تواند آن را خراب کند. از نورهای بسیار روشن که غیرطبیعی به نظر می رسند دوری کنید. این به این دلیل است که هدف شما ایجاد یک محیط راحت است. نورهای بسیار روشن مشتریان شما را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد، حواس آنها را از غذا منحرف می کند و باعث ناراحتی آنها می شود. اگر می خواهید جلوه ای روستایی و منحصر به فرد ایجاد کنید، نورهای کم نور در قهوه خانه کار می کنند.

آنها حالتی را ایجاد می کنند که باعث می شود مشتریان شما احساس کنند که به تازگی وارد یک منطقه جداگانه و دور از دنیای روزمره شده اند، اما مطمئن شوید که هنوز نور کافی برای دیدن راحت آنها وجود دارد. دیم نباید به معنای تاریک باشد. اگر محیط کافه مورد نظر شما این نیست، پیشنهاد ما این است که نور طبیعی روز را تا حد امکان بازسازی کنید.

روانشناسی بو

سرانجام به آخرین عنصر محیط شما می رسیم – بوی. حتی بوی کافه شما انگیزه های متفاوتی ایجاد می کند و اهداف مختلفی را حل می کند. برخی از رستوران ها عطر خاصی را در قسمت غذاخوری ایجاد می کنند تا گرسنگی را تحریک کند. بیشتر کافه‌ها عطر و بوی قوی قهوه‌مانندی را در فضا به جای می‌گذارند، نه به این دلیل که قهوه سرو می‌کنند، بلکه برای ترغیب مشتریان به سفارش بیشتر است. رایحه مفید خیار باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر و مطبوع‌تر در ساعات اوج مصرف احساس شود. از سوی دیگر، وانیل آرامش‌بخش است و افراد را معطل می‌کند، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا می‌تواند باعث ایجاد آلرژی یا سردرد شود.

3. روابط انسان و محیط زیست

فرآیندهای روابط انسان و محیط (HER) روشی است که در آن انسان ها به عوامل محیطی اطراف خود واکنش نشان می دهند. آنها سطوح آسایش انسان را در موقعیت های مختلف دیکته می کنند. برای طراحی داخلی کافی شاپ عالی باید این فاکتورها را در نظر بگیرید. کافه ها به اندازه رستوران ها، بارها یا هتل ها به رضایت مشتری بستگی دارند. رضایت در کافه ها نه تنها به غذا، بلکه به فضا و محیط ارائه شده نیز بستگی دارد. این که محیط چقدر خوب طراحی شده است به این بستگی دارد که چقدر فضا طراحی شده است، که طراحان داخلی فرآیندهای HER را برای آن در نظر می گیرند و طراحی خود را بر اساس آنها بهینه می کنند. چهار ویژگی HER برای طراحی داخلی کافه عالی باید در نظر گرفته شود. اینها هستند.

خانه دار بودن

خانه نشینی همانطور که از نامش پیداست شامل احساس در خانه بودن است. این کار از طریق عناصری مانند دکور، زیبایی، راحتی، احساس و لمس فضا انجام می شود. کافه‌ها باید تا حدی از خانه‌نشینی برخوردار باشند تا مشتریان احساس راحتی کنند، به آن‌ها آرامش دهند و به آنها اجازه دهند که با خیال راحت به تجارت خود ادامه دهند. این امر بسیار ضروری است زیرا مشتریان زمان زیادی را در کافه ها می گذرانند و اگر محیط به اندازه کافی خوشایند یا راحت نباشد، سود روز و مشتریان را از دست خواهید داد. طراحان از طریق فضای داخلی مورد استفاده، نوع چوب استفاده شده در قفسه ها، لامپ ها و محل قرارگیری آنها، سطح راحتی مبلمانی که مشتریان روی آن می نشینند و غیره، خانه نشینی را در یک کافه گنجانده اند.

یک مثال خوب آنتوانت است. اگرچه این شیرینی الهام گرفته از پاریس است و در کافه سنگاپور به نام آخرین ملکه فرانسه نامگذاری شده است، اما هنوز حال و هوای خانگی را به میز می آورد و آن را فضایی راحت می کند. چراغ های سقفی آویزان شما را به دورانی دیگر می برد در حالی که میزها و یک کمد کشو وسیع شما را به یاد خانه خانوادگی تان می اندازد. رنگ‌ها، نورها و طراحی داخلی کاملاً با هم ترکیب می‌شوند تا به ریسمان قلب مناسبی دست پیدا کنند.

تحریک محیطی

تحریک محیطی به معنای فعال کردن ترکیبی از حواس پنج گانه و ایجاد تعادل مثبت در آنها است تا هیچ عنصری از کافه تحت تأثیر قرار نگیرد. به نوعی، این فرآیند HER در مورد استفاده از چهار عامل محیط (رنگ، نور، بو و صدا) است به نحوی که ترکیب مناسبی از احساسات را در مشتریان و حال و هوای مناسب را در کافه ایجاد کند. طراحی داخلی کافه عالی حول زیبایی شناسی فرآیند او می چرخد.

شلوغی

این فرآیند شامل اندازه گیری احساس شلوغی روانی است. در حالی که این معیار به خودی خود ذهنی است، طراحان طراحی داخلی را بر اساس میانگین های فردی احساس بهینه می کنند. این فرآیند HER در درجه اول چیدمان کافه را دیکته می کند. همه چیز، از فضای بین دو میز، تا جایی که صف سفارش و صف تحویل خواهد بود، در چیدمان کافه، که بر اساس معیار شلوغی است، در نظر گرفته شده است.

حریم خصوصی

همانطور که قبلا ذکر شد، کافه ها هم میزبان افرادی هستند که می خواهند تعامل داشته باشند و هم افرادی که نمی خواهند. بنابراین دستیابی به معیار صحیح حریم خصوصی در یک کافه، قرار دادن عناصر طراحی داخلی را دیکته می کند. باید تعادلی ایجاد شود تا به هر دو نوع مخاطب پاسخ دهد. بنابراین، قرار دادن مبلمان، فاصله بین وسایل، حجم موسیقی و نوع فضای داخلی مورد استفاده، سطوح مختلفی از نیازهای حریم خصوصی را برآورده می کند.

صرف نظر از نوع یا فرمت، طراحی داخلی برای صنعت رستوران ضروری است. کافه‌ها، مانند هر بخش دیگری در صنعت رستوران‌داری، بر اساس رضایت مشتری کار می‌کنند و اینکه مشتریان شما چه احساسی در محل شما دارند، عاملی حیاتی برای جلب رضایت مشتری شما است.

 

سوالات متداول طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

فاکتورهای اصلی طراحی کافه را نام ببرید؟

1.انتخاب تم مشترک و منحصر به فرد برای فضای داخلی کافه، 2.نور کافی در فضای داخلی کافه، 3.انتخاب مبلمان مناسب و راحت برای طراحی کافه، 4.قرارگیری مناسب میز و صندلی و استفاده بهینه از فضا، 5.طراحی کانتر بار جذاب

نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ چیست؟

همیشه به یاد داشته باشید که خلاقیت در دکوراسیون کافه و استفاده از ایده های جدید در طراحی کافه می تواند فضای شما را بسیار زیباتر و جذاب تر کند. زیرا امروزه با توجه به افزایش تعداد کافه ها، تنها خلاقیت در طراحی و اجرای دکوراسیون کافه می تواند شما را در این بازار رقابتی متمایز کند.

اصول طراحی کافی شاپ چیست؟

یکی از اصول اصلی برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ، فضایی است که برای این منظور انتخاب می کنید، شاید مهمترین چیز باشد. اگر کافه از جریان اصلی مردم دور باشد، این احتمال وجود دارد که مشتری کمتری داشته باشید. کافه ها مثل رستوران نیستند. و افراد کمی هستند که مسیر طولانی را طی کنند تا یک ساعت در کافی شاپ بنشینند.

5/5 - (2 امتیاز)